Tylko 110 sztuk Alpine A110 R Ultime. Jest sportowo i ekskluzywnie

Marek LubasSkomentuj
Tylko 110 sztuk Alpine A110 R Ultime. Jest sportowo i ekskluzywnie

Nie tak dawno, bo na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym odbywającym się w Paryżu, Alpine zaprezentowała swój najbardziej sportowy, seryjny model, czyli Alpine A110 R Ultime. Producent poinformował, że samochód jest homologowany do jazdy po drogach publicznych, a w sprzedaży dostępnych jest tylko 110 egzemplarzy. Przyjrzyjmy się A110 R Ultime nieco bliżej.

Alpine A110 R Ultime – osiągi i specyfikacja

Jak się można domyślić Alpine A110 R Ultime została zaprojektowana na bazie poprzedniego modelu A110. Najnowsza propozycja francuskiej firmy, dysponuje 1.8-litrowym, czterocylindrowym silnikiem spalinowym o maks. mocy 345 KM (paliwo: RON102) – przy 6000 obr./min. Natomiast maksymalny moment obrotowy to 420 Nm – dostępny jest on od 3200 obr./min. Porównując to do seryjnej wersji A110 R Turini; do dyspozycji mamy o 80 Nm więcej przy takiej samej masie (wskaźnik 3,2 kg/KM).

Samochód od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,8 s. Warto wspomnieć, że A110 R Ultime wyposażona jest w Launch Control, czyli funkcję automatycznego startu – nie jestem zaskoczony.

Sprawdź również: Nowe Alfa Romeo Giulia i Stelvio jednak spalinowe. Marka zmienia kierunek

Alpine A110 R Ultime może pochwalić się nową dwusprzęgłową skrzynią biegów DW6 (przeniesienie wyższego momentu obrotowego), zmodyfikowanym turbodoładowaniem (turbiną i sprężarką), układem wydechowy z tytanu (Akrapovič) i „świeżymi” wlotami powietrza (chłodzenie silnika). Ponadto auto zaopatrzone jest w cztery regulowane amortyzatory Öhlins oraz układ hamulcowy z tarczami z dwóch materiałów o średnicy 330 mm (AP Racing) z wyczynowymi klockami.

Zgodnie z zapewnieniami producenta, aerodynamika auta została dopracowana na tyle, że docisk w porównaniu do wersji z A110 R Turini został zwiększony o 160 kg („przy wysokiej prędkości”). Ma to zapewnić pojazdowi ultra osiągi i stosowne wrażenia z jazdy, szczególnie na krętych drogach (nie wspominając już o torze).

Alpine w wersji A110 R Ultime wyposażona jest w aluminiowe 18-calowe obręcze (przód) i 19-calowe (tył). Felgi wraz z oponami Michelin PS2 CUP powinny stanowić nieprzeciętną parę, wpływając pozytywnie na osiągi samochodu.

Dwa poziomy personalizacji wg Alpine

Alpine oferuje personalizację obejmującą dwa poziomy: Atelier i Atelier Sur-Mesure („szyty na miarę”). W tym przypadku francuski producent współpracuje z takimi markami jak: Sabelt i Poltrona Frau. Sama oferta personalizacji Atelier Alpine dla A110 R Ultime jest mocno zróżnicowana i obejmuje naprawdę wiele kombinacji kolorystyki wnętrza oraz nadwozia. Przykładowo, wybór koloru maski, tylnej klapy, statecznika, spojlera, górnych wylotów powietrza czy innych elementów poprawiających parametry aerodynamiczne, nie stanowi żadnego problemu.

Pozwolę sobie pominąć szczegółowy opis wszystkich możliwości oferowanych przez firmę. Dodam jednak, że producent zapewnia, iż klient może stworzyć kompletnie unikatową wersję Alpine A110 R Ultime.

Cena Alpine A110 R Ultime

Tak jak już wspomniałem, Alpine zamierza wpuścić na rynek jedynie 110 egzemplarzy tego modelu. Ceny brutto zaczynają się od 265 tys. EUR. Porównując to do wersji A110 R Turini, można zdecydowanie powiedzieć, że tanio nie jest. Czy wersja A110 R Ultime będzie stanowić konkurencję dla Porsche Cayman GT4 RS? Sami oceńcie 🙂

Ciekawostka: samochód zrealizowany w unikatowej konfiguracji „La Bleue”, dostępny jest jedynie w 15 egzemplarzach.

Źródło: Grupa Renault

Udostępnij

Marek LubasSport, kosmos, podróże, retro.