Uber będzie promował auta elektryczne jako jedyne słuszne rozwiązanie

Maksym SłomskiSkomentuj
Uber będzie promował auta elektryczne jako jedyne słuszne rozwiązanie

Sprzedaż samochodów elektrycznych na świecie złapała ostatnio mocną zadyszkę, ale nie przeszkadza to rządom niektórych państw oraz prywatnym firmom w intensywnym promowaniu elektromobilności. Taką drogą kroczy między innymi Uber, którego przedstawiciele podczas konferencji Go Get Zero w Londynie zapowiedzieli dziś pakiet działań, mających na celu zachęcić kierowców oraz pasażerów do stawiania na auta elektryczne. Jak? Przy pomocy sztucznej inteligencji, a jakże.

Uber stawia na auta elektryczne

Samochody elektryczne oraz sztuczna inteligencja to bez dwóch zdań czołowe tematy ostatnich lat w sferze motoryzacji i nowych technologii. Firma Uber w trakcie wydarzenia Go Get Zero przekonywała, że zrobi wszystko, aby pracujący dla niej kierowcy kupowali elektryki, a pasażerowie traktowali je priorytetowo przy poszukiwaniu przejazdów. Pomóc ma nowy asystent AI, wykorzystujący ChatGPT GTP4o.

Sachin Kansal, wiceprezes ds. zarządzania produktami w Uberze, mówił na scenie, że rozwiązanie jest już testowane. Asystent ma odpowiadać na pytania kierowców dotyczące kupowania i korzystania z aut elektrycznych jako alternatywy dla samochodów spalinowych. Sposób sformułowania wypowiedzi sugeruje, że asystent tworzony przez Uber nie tyle będzie doradzał optymalne i dobrane indywidualnie rozwiązanie, a przekonywał do zakupu aut elektrycznych.

Ponadto, Uber zapowiedział nową funkcje w obrębie aplikacji o nazwie „EV Preference”. Użytkownik podobnie jak teraz może wybierać samochody „zielone”, czyli hybrydowe, w niedalekiej przyszłości będzie mógł zamawiać przejazdy autami elektrycznymi (BEV). Kiedy to się stanie? W ciągu kolejnych kilku miesięcy.

Na ten moment we flocie Ubera globalnie znajduje się 182000 samochodów elektrycznych.

Cały zapis konferencji Uber na Go Get Zero obejrzycie poniżej.

Warto nadmienić, że Uber dostrzega potrzebę tworzenia ładowarek nie tylko w bogatych dzielnicach, ale także w miejscach zamieszkiwanych przez ubogich. Zdaniem przedstawicieli firmy to właśnie zachęci do przesiadki na auta elektryczne również osoby uboższe.

Źródło: Go Get Zero

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.