W świecie motoryzacji cyklicznie pojawiają się modele samochodów, których lepiej unikać. Podobnie jest z silnikami. Istnieją konstrukcje bardziej polecane i mniej awaryjne oraz te sprawiające gigantyczne problemy. Do drugiej grupy jednostek napędowych bezapelacyjnie należy zaliczyć felerny silnik 1.2 PureTech, produkowany przez koncern PSA. Afera z nim związana nie uszła uwadze Urzędu Uchrony Konkurencji i Konsumenta. Polscy kierowcy nareszcie otrzymają w tej sprawie wsparcie państwa.
Silnik 1.2 PureTech pod lupą UOKiK
Jak podaje serwis Francuskie.pl, Powiatowy Rzecznik Konsumentów z Gdańska wystąpił do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z prośbą o rozpoczęcie działań mających na celu ochronę konsumentów, którzy nabyli samochody z silnikiem 1.2 PureTech. Mowa o użytkownikach samochodów marek Citroën, DS Automobiles, Opel i Peugeot, gdzie stosuje się tę jednostkę.
Problemem silników 1.2 PureTech jest błyskawicznie psujący się pasek rozrządu. Jego awaria może w najgorszym przypadku doprowadzić do awarii silnika, a w nieco lepszym do pogorszenia skuteczności hamowania. Wśród potencjalnych zagrożeń wymienia się też pogorszenie smarowania, a nawet całkowitą utratę hamulców. W tej sprawie w UOKiK interweniował Powiatowy Rzecznik Konsumentów dla Powiatu Gdańskiego.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów dla Powiatu Gdańskiego, występuje z prośbą o spowodowanie wnikliwego zbadania sprawy konsumenta Pana […] Konsument zakupił‚ samochód marki Peugeot 2008 z silnikiem PureTech i informuje, iż producent Peugeot był dwukrotnie wezwany do ogólnopolskiej kampanii naprawczej pojazdów wyposażonych w silniki PureTech i nie zapewnił skutecznych działań eliminujących wykryte wady konstrukcyjne w tych silnikach.
W ocenie rzecznika konsumentów w/w działania mogą kształtują prawa i obowiązki konsumentów w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając ich interesy. Kserokopia dokumentacji sprawy w załączeniu.
– głosi cytowane przez Francuskie.pl pismo.
Usterki silnika 1.2 PureTech w samochodach objawiają się najczęściej podczas eksploatacji samochodu na krótkich dystansach. Producent opieką otacza wyłącznie auta serwisowane w ASO. Zmieniono specyfikację oleju dla tych samochodów oraz nowy rodzaj paska. Niestety, nie ogłoszono żadnej kampanii przywoławczej, którą mogliby zostać objęci także posiadacze samochodów używanych.
Do sprawy dołączył się Transportowy Dozór Techniczny.
Źródło: Francuskie.pl