Kampania odnosi się do przewidywań naukowców, według których wieczna zmarzlina stopnieje całkowicie do 2100 r., co spowoduje drastyczne zmiany w ekosystemach, podniesienie poziomu oceanów oraz uwolnienie do atmosfery ponad 950 miliardów ton metanu. Epson i National Geographic chcą wspólnie zwiększyć wśród przedsiębiorców świadomość tego, że podejmując właściwe wybory, mają realny wpływ na ograniczenie globalnego ocieplenia.
Twarzą kampanii „Obniż temperaturę” jest dr Katey Walter Anthony – badaczka National Geographic, która nadzoruje obserwatoria arktyczne na Alasce i w Rosji, monitorując długofalowy wpływ zmian klimatycznych. Jej pionierskie badania dotyczące ochrony wiecznej zmarzliny są tematem serii filmów, infografik i innych treści online przygotowanych we współpracy z firmą Epson i National Geographic, dostępnych pod tym adresem.
Jak mówi dr Anthony: „Arktyka dosłownie topnieje na naszych oczach. Szacujemy, że nawet 10% przewidywanego globalnego ocieplenia w tym stuleciu może pochodzić z rozmarzającej wiecznej zmarzliny, a to ma wpływ na całą Ziemię. Nasze decyzje w pracy i w życiu naprawdę mają znaczenie. Jeśli przedsiębiorstwa i zwykli ludzie będą podejmować mądre decyzje dotyczące stosowanych technologii, wpłynie to pozytywnie również na nasze środowisko”.
Oszczędność energii to kluczowy element walki z globalnym ociepleniem, jednak wiele technologii, które są stale wykorzystywane w środowiskach biznesowych, zużywa jej bardzo dużo. Aby temu zaradzić, firma Epson oferuje pionierską serię drukarek wykorzystujących technologię niewymagającą użycia ciepła, które zużywają mniej prądu, wymagają mniej części zamiennych i wywierają mniejszy wpływ na środowisko.
„Zrównoważony rozwój stanowi serce całej naszej działalności w firmie Epson, w związku z czym staramy się nie tylko ograniczyć własny wpływ na środowisko, ale również pomóc naszym klientom zrobić to samo. Mamy nadzieję, że dzięki naszym technologiom wraz z naszymi klientami i partnerami biznesowymi uda nam się przyczynić do rozwiązania światowych problemów dotyczących środowiska” – skomentował Yasunori Ogawa, prezes firmy Epson.
5 kluczowych kroków dla firm
Kampania przedstawia pięć kluczowych kroków, które przedsiębiorcy mogą podjąć w ramach walki z topnieniem wiecznej zmarzliny:
1. Obniż temperaturę: Drukarki i inne urządzenia wykorzystywane w biurach mogą emitować duże ilości ciepła. Gdy nadejdzie czas na ich wymianę, przedsiębiorcy powinny zwrócić uwagę na dostępne alternatywy nieemitujące ciepła – każde urządzenie odgrywa swoją rolę w walce z globalnym ociepleniem i pomaga firmie realizować swoje cele ESG.
2. Miej swój wkład w gospodarkę o obiegu zamkniętym: Wytwarzanie produktów – bez względu na to, czy chodzi o meble biurowe, opakowania czy urządzenia elektroniczne – może generować duże ilości ciepła. To samo dotyczy składowania ich na wysypisku. Przedsiębiorcy powinni przy każdej okazji brać pod uwagę pozyskiwanie nowych produktów z obiegu zamkniętego oraz powtórne wprowadzanie do niego już zużytych.
3. Pomyśl o wodzie i odnawialnych źródłach energii: Jak największą część energii niezbędnej do prowadzenia działalności pozyskiwać należy z czystych źródeł odnawialnych, takich jak słońce czy wiatr – paliwa kopalne odgrywają bowiem znaczącą rolę w ocieplaniu się ziemskiej atmosfery. To samo dotyczy podgrzewania i uzdatniania wody – należy więc ją oszczędzać, gdzie tylko możliwe, na przykład poprzez stosowanie czujników wody.
4. Dbaj o zrównoważony rozwój w całym łańcuchu dostaw: Zrównoważony rozwój ma obecnie duże znaczenie dla wszystkich organizacji, a te, które traktują tę kwestię poważnie, w transparentny sposób przedstawiają działania, jakie podejmują w trosce o planetę. Przedsiębiorcy dbający o środowisko powinni dołożyć należytych starań, aby zweryfikować firmy, od których kupują i z którymi współpracują – to od nich zależy, czy ekologiczne wartości obecne będą w całym łańcuchu dostaw.
5. Patrz w przyszłość: W obliczu wyścigu z czasem, którego stawką jest przyszłość naszej planety, nie wystarczy rezygnacja z papieru i wprowadzenie pojemników do segregacji odpadów. Przedsiębiorcy muszą wprowadzać kompleksowe plany osiągnięcia neutralności węglowej, obejmujące różnorodne kwestie: od energii odnawialnej po oszczędzanie wody. Ustalanie ambitnych celów ESG i opracowywanie przejrzystych strategii ich osiągnięcia to niezbędne kroki w walce ze zmianami klimatycznymi. Konieczna jest również transparentność w tej kwestii – klienci jeszcze nigdy nie byli tak wyczuleni na greenwashing!
Źródło: materiały prasowe