Nie będzie lądowania na Księżycu w 2024 roku? NASA ma zagwozdkę

Aleksander PiskorzSkomentuj
Nie będzie lądowania na Księżycu w 2024 roku? NASA ma zagwozdkę
{reklama-artykul}
Administracja Donalda Trumpa wyznaczyła Amerykańskiej Agencji Kosmicznej bardzo ambitny cel, który wraz z czasem staje się coraz mniej prawdopodobny. Do 2024 roku NASA miałaby bowiem wysłać załogową misję, która będzie w stanie wylądować na powierzchni Księżyca. Po utworzeniu nowej administracji Joe Bidena, NASA spędzi kilka miesięcy na ponownej ocenie tego terminu, aby ustalić czy opóźnienia będą konieczne oraz czy Amerykanie będą w stanie poradzić sobie z pisywanym wyzwaniem.

Pierwotnie tego typu informacje zostały przekazane przez nowego administratora NASA, Steve’a Jurczyka w rozmowie z seriwsem Politico.

Kiedy ludzie znów wylądują na Księżycu?

Załogowy termin misji księżycowej od samego początku stanowił ogromne obciążenie dla NASA, a poprzedni administrator Jim Bridenstine przekazał, iż Agencja zrobi wszystko, aby osiągnąć cel. Sam termin lądowania na Księżycu był o kilka lat wcześniejszy niż początkowo planowano, tak więc w terminarzu NASA zapanował konkretny chaos.

Analitycy od samego początku oceniali, że lądowanie na Księżycu w 2024 roku będzie niemalże niemożliwe.

nasaartemis2
fot. NASA

Oczekuje się, że misja załogowa na Księżyc będzie kosztowała NASA dziesiątki miliardów dolarów i będzie wymagała stworzenia sprzętu o ogromnej różnorodność – w tym samej rakiety, która wyniesie kapsułę ponad Ziemię. NASA wskazuje, iż jest mało prawdopodobne, aby misja Artemis miała szansę odbyć się w 2024 roku. Agencja nie podaje jednak żadnej innej, realnej daty, w której moglibyśmy spodziewać się wspomnianego startu.

Oprócz Artemis, NASA opracowuje również misję Gateway – księżycową placówkę, która będzie posiadała kwatery mieszkalne dla astronautów.

Na ten moment powinniśmy więc ostudzić swój optymizm i czekać. Może się okazać, że załogowa misja na Księżyc zostanie opóźniona o co najmniej kilka lat.

Źródło: Politico / fot. Mathew Schwartz – Unsplash

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.