Okazuje się bowiem, że PlayStation 4 ma problemy z utrzymaniem stabilnych 60 klatek na sekundę, a niekiedy wartość ta spada nawet do 50, podczas gdy konsola konkurencji utrzymuje równy poziom. To prawdopodobnie pierwsza sytuacja tego typu.
Może to mieć związek z zastosowaną rozdzielczością. Wersja na PlayStation 4 działa w pełnych 1080p, podczas gdy w Xbox One zastosowano dynamiczne skalowanie. Co to oznacza? Natywnie gra działa w 1080p, jednak gdy na ekranie dzieje się zbyt dużo, wartość ta jest skalowana do 1360 x 1080 pikseli. Dzięki temu konsola może utrzymać stabilne 60 klatek na sekundę.
Niestety nie wiadomo, jak często dochodzi do skalowania w przypadku Xbox One. Według wstępnej analizy pełne 1080p jest osiągane wyłącznie w momentach, gdy na ekranie nie dzieje się zbyt dużo.
Okazuje się zatem, że każda wersja gry ma swoje plusy i minusy. PlayStation 4 potrafi wyświetlić obraz Full HD, podczas gdy Xbox One oferuje płynniejszą rozgrywkę. Jak zawsze są to jednak elementy, których większość graczy nawet nie zauważy, po prostu ciesząc się zabawną w ulubionej grze.
Źródło: Eurogamer