Najnowsze dane wskazują, że 25% rodaków korzysta już z komunikatorów mobilnych, 19% ogląda materiały wideo za pomocą tabletu lub smartfona, a 27% używa nawigacji. Jest też grupa, która regularnie bawi się przy grach mobilnych. Stanowi ona 17% wszystkich posiadaczy urządzeń mobilnych w naszym kraju.
Wśród najpopularniejszej platformy dominuje Android. W okresie od stycznia do maja posiadał on już 62,86% udziałów w rynku mobilnym – wynika ze statystyk NetMarketShare. Drugie miejsce zajął iOS z wynikiem 29,32%. Później następuje przepaść, by na trzecim uplasował się Windows Phone z zasięgiem 2,93%.
Co ciekawe, w analogicznym okresie ubiegłego roku wpływy Androida wynosiły 49,32%. Znacznie lepiej radził sobie natomiast iOS, który był zainstalowany na 40,89% wszystkich urządzeń mobilnych.
Rok Androida jest również widoczny w grach mobilnych, o czym wspomina Damian Fijałkowski z polskiego studia T-Bull.
– W pierwszej połowie 2015 odnotowaliśmy 9,4 miliona pobrań gier na urządzenia z system Android, 3,9 miliona na iOS, 6,2 miliona na Windows Phone oraz 2,6 miliona na BlackBerry OS. Dla porównania, w tym roku użytkownicy pobrali nasze gry w wersji na system Android już 25 milionów razy. Mamy tu do czynienia z ponad dwukrotnym wzrostem rok do roku. Jeśli chodzi zaś o iOS, to odnotowaliśmy 2,5 miliona pobrań. Windows Phone to 9,7 miliona a BlackBerry OS – 2,8 miliona – tłumaczy.
Źródło: T-Bull