Jak poinformowało id Software na imprezie QuakeCon, nowy Doom nie będzie nawiązywał fabularnie do poprzednich części, a więc niewykluczone, że pełny tytuł będzie pozbawiony „czwórki” i twórcy pójdą podobnym torem co autorzy nowej części Thief. Gra działać będzie w 1080p i 60 fps. Dużą uwagę twórcy planują poświęcić zarówno kampanii fabularnej, jak również zabawie w trybie wieloosobowym, który ma być bardziej dynamiczny niż w poprzednich częściach. Na pewno powrócą stare i uznane bronie takie jak piła łańcuchowa, shotgun, karabin plazmowy czy wyrzutnia rakiet – ponadto podobnie jak w poprzednich częściach, nie będzie ograniczeń co do ilości noszonych przedmiotów i broni. Ukłon w stronę fanów serii widoczny będzie również przy odnawianiu energii – powrócą znane apteczki, a więc zapomnijmy o spokojnym czekaniu za ścianą na regenerację.
Z umiejętności bohatera wymieniono m.in. podwójny skok, a także możliwość wykorzystania ciał ofiar np. do omijania barykad – wrogów można ponadto rozczłonkować na wiele sposobów, co oczywiście świadczy o sporej brutalności tytułu. Ponadto częściej niż dotychczas gra będzie wymuszać na nas walkę wręcz z napotkanymi przeciwnikami. Najnowszy Doom będzie pracował na silniku id Tech 6 i ostatecznie ukaże się na platformy PC, PlayStation 4 i Xbox One. Data premiery zostanie ujawniona wkrótce.
Z umiejętności bohatera wymieniono m.in. podwójny skok, a także możliwość wykorzystania ciał ofiar np. do omijania barykad – wrogów można ponadto rozczłonkować na wiele sposobów, co oczywiście świadczy o sporej brutalności tytułu. Ponadto częściej niż dotychczas gra będzie wymuszać na nas walkę wręcz z napotkanymi przeciwnikami. Najnowszy Doom będzie pracował na silniku id Tech 6 i ostatecznie ukaże się na platformy PC, PlayStation 4 i Xbox One. Data premiery zostanie ujawniona wkrótce.
Źródło: QuakeCon