Decyzja czysto biznesowa
Serwis wirtualnemedia.pl zwrócił w czerwcu uwagę na to, że drukowany Komputer Świat notował z roku na rok coraz gorsze wyniki sprzedaży. O ile według danych ZKDP w 2010 roku wtedy jeszcze dwutygodnik sprzedawał się średnio w nakładzie ok. 50 861 egzemplarzy, to jako miesięcznik od roku 2016 znajdował się na równi pochyłej. W 2016 roku średnia sprzedaż wynosiła 32 936 egzemplarzy, w 2018 – 30 685 sztuk, a w 2019 roku – 28 631 egzemplarzy.
„Decyzja o zakończeniu wydawania magazynu „Komputer Świat” w formie drukowanej odzwierciedla preferencje czytelników i użytkowników szukających treści technologicznych. W pierwszej kolejności wybierają oni informacje dostępne w Internecie. Komputerswiat.pl od lat jest liderem wśród serwisów technologicznych pod względem liczby użytkowników” – przekazała w czerwcu Martyna Majchrzak, dyrektor zarządzająca serwisów wertykalnych w Ringier Axel Springer Polska.
Przypominamy, że w 2019 roku Ringier Axel Springer Polska podjął decyzję o zamknięciu sekcji technologicznej Onetu, której rolę przejął Komputerswiat.pl. W 2020 roku RASP wygasił z kolei kultowy serwis PCLab.pl.
Źródło: KŚ