HBO Max zmieniło nazwę i od razu straciło miliony subskrybentów

Piotr MalinowskiSkomentuj
HBO Max zmieniło nazwę i od razu straciło miliony subskrybentów

Warner Bros. Discovery opublikowało raport finansowy za miniony kwartał. Tym samym ujawniono, że aż o dwa miliony zmniejszyła się liczba aktywnych subskrybentów platformy HBO Max. Największy spadek zanotowano zaraz po głośnym rebrandingu, który dokonał się już na wybranych rynkach. Polscy konsumenci zmian jeszcze nie zauważyli, lecz ten moment nieubłagalnie nadciąga i osoby za to wszystko obiecują, iż będzie dobrze. Czy aby na pewno?

HBO Max dosyć szybko traci aktywnych subskrybentów

Pewien czas temu informowaliśmy Was o zmianie nazwy usługi na Max. Wszystko przez integrację z biblioteką usługi Discovery Plus. Jeśli chodzi o Polskę, to musi ona wystać w kolejce co najmniej do początku przyszłego roku. Nie da się jednak ukryć, że konsumenci są coraz bardziej skonfundowani poczynaniami korporacji. To już kolejny poważny rebranding w przeciągu kilku ostatnich lat. Klienci mają więc pełne prawo zadawać pytania i prowadzić dyskusje odnośnie do przyczyn/skutków dokonywanych poprawek.

Pakiety subskrypcji HBO Max w naszym kraju.
Polskie ceny subskrypcji HBO Max / Źródło: Warner Bros. Discovery, wł.

Okazuje się, że Warner Bros. Discovery dostrzegło niedawno znaczący odpływ subskrybentów z HBO Max. Klienci pozbywają się dodatkowych opłat i analitycy już pewien czas temu zdążyli przewidzieć, iż dojdzie do takiej sytuacji. Niektórzy z nich sugerowali spadek na poziomie 4 mln, lecz na razie nie prezentuje się to aż tak źle. Najnowszy raport finansowy mówi o 1,8 mln (zmiana z 97,6 mln na 95,8 mln w przeciągu czterech miesięcy). Nie mówimy jeszcze o pełnym obrazie sytuacji.

David Zaslav, dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, wypowiedział się o tym w następujący sposób:

Migracja do Max przebiegła wyjątkowo dobrze, a przytłaczająca większość abonentów w USA została pomyślnie przeniesiona. Chociaż zaobserwowaliśmy pewne spodziewane zakłócenia w obsłudze abonentów, w trakcie tego procesu doświadczyliśmy niższego niż oczekiwano odpływu abonentów.

Warto jednak przypomnieć, iż platforma Max zadebiutowała pod koniec maja i to nie na wszystkich rynkach. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że po zakończeniu rebrandingu na terenie wszystkich krajów spadek aktywnych subskrybentów będzie jeszcze bardziej zauważalny. Kto wie, może będzie odwrotnie?

Czas pokaże – przed koncernem z pewnością trudne wyzwanie jeśli chodzi o zaspokojenie potrzeb konsumentów. Zwłaszcza teraz, gdy część seriali HBO można oglądać na Netflixie, także w Polsce.

Źródło: TechCrunch / Zdjęcie otwierające: Warner Bros. Discovery

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.