Wygląda na to, że InPost planuje rozwijać sieć lodówkomatów na terenie naszego kraju. Tak przynajmniej wynika z najnowszego posunięcia firmy, która postawiła automaty w dziesięciu kolejnych miastach. To jedna z największych tego typu inwestycji ostatnich lat, więc można mieć nadzieję, iż polska spółka na poważnie chce podejść do kwestii wysyłania chłodzonych produktów. Czy ma to w ogóle większy sens?
InPost chce, byście zamawiali rzeczy do lodówkomatów
Lodówkomaty zadebiutowały w 2018 roku i początkowo były dostępne w zaledwie czterech polskich miastach. Przez ten czas sieć tych automatów za bardzo się nie rozwinęła, InPost zapewne zajęty był czymś innym. Wszystko wskazuje jednak na to, że powoli nadchodzi idealny moment dla tych chłodniczych sprzętów. Zaczęły one pojawiać się w kolejnych miejscach i nic nie wskazuje na to, by trend miał się zmienić.
- Sprawdź również: Zasięg komórkowy już w Tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy
Rozwój programu InPost Fresh postępuje. Ostatnie miesiące były momentem dynamicznego wzrostu liczby lodówkomatów, które możemy już spotkać w 14 miastach na terenie Polski. Redakcja portalu Wiadomości Handlowe skontaktowała się w tej sprawie z rzecznikiem prasowym firmy, by uzyskać więcej informacji odnośnie do planów na najbliższy czas. Niestety nie uzyskano konkretnych odpowiedzi, choć ewidentnie coś jest na rzeczy. Czego dokładnie możemy się spodziewać?
Przedstawiciel spółki dał znać, że obecnie nie będzie szerzej komentować tego tematu. Jedynym uzyskanym komentarzem jest ten wskazujący na prowadzenie nieustannych testów wachlarzu przeróżnych rozwiązań. Trudno jednak przejść obojętnie obok faktycznego stanu rzeczy – przynajmniej jeden lodówkomat stanął w Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Lublinie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie oraz Toruniu. Wcześniej te miejscowości nie oferowały chłodniczej usługi.
Czy ten plan ma szansę powodzenia?
Obecnie w naszym kraju znaleźć możemy około 109 lodówkomatów, czyli wciąż dosyć niewiele – zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę ponad 22 tys. Paczkomatów rozsianych po całej Polsce. Wygląda jednak na to, że InPost chce rozszerzać swoją ofertę, bowiem takiej ekspansji nie było od co najmniej kilku lat. Pozostaje mieć nadzieję, iż najbliższe miesiące przyniosą rozwój wydarzeń w tym temacie.
Lodówkomaty to jednak projekt długoterminowy, z którym na samym początku należy zaznajomić konsumentów. Nie są oni bowiem do końca przyzwyczajeni do komfortowego zamawiania świeżych produktów przez internet – rozszerzenie oferty chłodniczych urządzeń zmieni ten stan rzeczy. Zajmie to jednak co najmniej kilka lat, jeśli w ogóle.
- Przeczytaj również: Potężny wyciek danych z popularnej platformy z ankietami online
Korzystaliście kiedyś z usług InPost Fresh? Jeśli nie, to dlaczego?
Źródło: Wiadomości Handlowe / Zdjęcie otwierające: InPost