Nie uwierzycie, ale kamerka od Game Boy’a działa na iPadOS 17

Piotr MalinowskiSkomentuj
Nie uwierzycie, ale kamerka od Game Boy’a działa na iPadOS 17

Okazuje się, że iPadOS 17 to oprogramowanie świetnie nadające się do przedziwnych eksperymentów. Przekonał się o tym jeden z internautów, który podjął próbę przeprowadzenia rozmowy wideo z wykorzystaniem kamerki od konsoli Game Boy – brzmi to absurdalnie. Oczywiście proces wymagał użycia szeregu sztuczek, ale finalnie cel został zrealizowany. Zresztą, zobaczcie sami.

iPadOS 17 zadziała nawet z gadżetami retro

Niewiele nas dzieli do premiery nowych urządzeń od Apple, a co za tym idzie – kolejnych iteracji popularnych systemów. Programiści od pewnego czasu już je testują i regularnie na światło dzienne wychodzą intrygujące doniesienia na ich temat. Nie inaczej ma się sprawa ze zbliżającymi się krokami iPadOS 17, czyli oprogramowania skierowanego na wybrane modele iPadów (koncern na razie wskazał sześć).

Przekonał się zresztą o tym Federico Viticci, założyciel znanego portalu MacStories – na jego łamach opisał właśnie przebieg zaskakującego eksperymentu. Mowa bowiem o wykorzystaniu urządzenia Game Boy Camera do przeprowadzenia wideorozmów przez aplikację FaceTime. Kluczem do rozwiązania zagadki jest wprowadzona w „siedemnastce” obsługa sprzętów USB Video Class (UVC).

Źródło: MacStories

Dzięki temu użytkownicy są w stanie podłączyć do iPada zewnętrzne kamery, karty przechwytujące, adaptery DSLR i wiele innych urządzeń. Federico rozpoczął testy nowego rozwiązania od nieco bardziej powszechnych gadżetów:

Na początku chciałem sprawdzić, czy mogę grać w gry z mojego Nintendo Switch i Steam Deck na wyświetlaczu Retina mojego iPada Pro za pomocą zewnętrznej karty do przechwytywania gier. Odpowiedź brzmi: tak. Karta przechwytująca, którą kupiłem, to ta od NZXT, która oferuje port HDMI i port USB-C, których można użyć do podłączenia do iPada Pro. Do przesyłania wideo z Nintendo Switch używam stacji dokującej Genki Covert Dock Mini; do Steam Deck używam oficjalnej stacji dokującej Valve.
Źródło: MacStories

Potem przyszedł czas na nieco bardziej szalone rzeczy. Było to możliwe dzięki specjalnemu interfejsowi API, który programiści muszą wdrożyć, by móc odczytać dane wejściowe wideo z podłączonych urządzeń. Redaktor zainstalował więc aplikację w wersji beta i podczas testów dostrzegł możliwość wykorzystania sprzętów UVC jako źródła wideo.

Podłączył więc Steam Decka do karty przechwytującej, ją natomiast do iPada Pro i… zaczął streamować grę Elden Ring podczas rozmowy ze znajomym. Finałem projektu okazała się rzecz jasna próba wykorzystania Game Boy Camera przez FaceTime. Jak sam Federico przyznaje, to dosyć zabawne i nerdowskie osiągnięcie.

Źródło: MacStories

Żadna inna osoba raczej się na to nie pokusi, ale jak widzicie na powyższych zdjęciach – wszystko wygląda niezwykle abstrakcyjnie. Oczywiście nie ma to żadnego sensu oraz celu, mówimy po prostu o przedziwnym eksperymencie i pokazaniu możliwości systemu iPadOS 17.

Źródło: MacStories / Zdjęcie otwierające: MacStories

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.