Reklamy na Netflixie
Plan Basic z reklamami kosztuje mniej, ale wiąże się oczywiście z poważnymi ograniczeniami. Przede wszystkim, w jego ramach na każdą godzinę oglądania Netflixa przypada 4-5 minut reklam w formie spotów trwających od 15 do 30 sekund. Takie spoty pojawiają się zarówno przed, jak i w trakcie odtwarzanych treści, chyba że mowa o nowych oryginalnych filmach Netflixa – wtedy reklamy odtwarzane są tylko przed projekcją.
Plan z reklamami poza tym pozwala jedynie na oglądanie treści w 720p, na jednym urządzeniu jednocześnie. Nie umożliwia on ponadto oglądania w trybie offline. Wiele osób się jednak na to wszystko godzi.
Plan, który okazał się sukcesem
Netflix udostępnił w listopadzie zeszłego roku plan Basic z reklamami w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Francji, Włoszech, Niemczech, Austrii, Japonii, Korei Południowej, Kanadzie, Hiszpanii, Brazylii i Meksyku. Podobno aż jedna czwarta nowych użytkowników platformy w tych krajach decyduje się na subskrypcję tego właśnie planu.
To niemalże zdumiewające, że Netflix Basic z reklamami ma już blisko 5 milionów subskrybentów, chociaż jest dostępny od zaledwie 6 miesięcy. W związku z tym coraz więcej firm chętnie reklamuje się na Netflixie.
„Od początku tego roku nasza baza reklamodawców wzrosła ponad dwukrotnie. Średnio ponad jedna czwarta naszych nowych subskrybentów wybiera plan reklamowy w krajach, w których jest on dostępny. Siedemdziesiąt procent osób korzystających z tego planu jest w wieku od 18 do 49 lat.”, powiedział Greg Peters, jeden z CEO Netflixa. „Sygnały są obiecujące: zaangażowanie w nasz plan reklamowy jest podobne do zaangażowania w nasze porównywalne plany niezwiązane z reklamami. To bardzo ważne, ponieważ wszystko zaczyna się i kończy na konsumentach.”
Póki co plan subskrypcji z reklamami nie jest dostępny w Polsce. Kiedy możemy spodziewać się jego debiutu? Być może pod koniec tego roku, ale musimy czekać na oficjalne wieści w tym temacie.
Osobiście korzystam z Netflixa w planie Premium, ponieważ nie wyobrażam sobie braku możliwości oglądania treści w 4K. Oczywiście, boli mnie to, że plan ten kosztuje już aż 60 złotych miesięcznie. Jest to czystym ździerstwem w porównaniu do cen subskrypcji w innych platformach. Gdy jednak pojawi się plan subskrypcji z reklamami, nie zamierzam się na niego przerzucić. Gdybym chciała oglądać reklamy, włączyłabym telewizor, a na nim Polsat.
Źródło: Netflix, fot. tyt. Unsplash/Thibault Penin