Zmiana strategii wiąże się z dwoma głównymi czynnikami. The Elder Scrolls Online zapowiadał się na produkt, który ma szansę na rywalizację z World of Warcraft. Ostatecznie nie sprostał oczekiwaniom wielu graczy. Druga kwestia to opóźnienia edycji konsolowych. Jak się okazuje, problemem było nie tylko odpowiednie przeniesienie rozgrywki na konsole, ale decyzja o dodatkowych opłatach – zarówno PS4, jak również Xbox One wymagają subskrypcji za zabawę w sieci, więc ponoszenie kolejnych kosztów mogłoby zniechęcić wielu zainteresowanych.
The Elder Scrolls Online będzie dostępny w modelu Free2Play od 17 marca na platformy PC i Mac. Wersje na PlayStation 4 i Xbox One – również bez abonamentu – zadebiutują na rynku 9 czerwca bieżącego roku. Bethesda poinformowała również, że niebawem pojawią się kolejne dodatki, dostępne po uiszczeniu opłaty. Z kolei osoby, które do 17 marca będą miały aktywny abonament, otrzymają specjalne konto ESO Plus, oferujące wszystkie wydane w przyszłości DLC bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
The Elder Scrolls Online będzie dostępny w modelu Free2Play od 17 marca na platformy PC i Mac. Wersje na PlayStation 4 i Xbox One – również bez abonamentu – zadebiutują na rynku 9 czerwca bieżącego roku. Bethesda poinformowała również, że niebawem pojawią się kolejne dodatki, dostępne po uiszczeniu opłaty. Z kolei osoby, które do 17 marca będą miały aktywny abonament, otrzymają specjalne konto ESO Plus, oferujące wszystkie wydane w przyszłości DLC bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Źródło: VG24/7