Z najnowszych informacji wynika, że gra będzie miała otwarty świat, a w niektórych momentach w rozgrywce obejrzymy krótkie filmiki związane z ważnymi wydarzeniami. Pojawi się również możliwość leczenia własnych jednostek w czasie bitwy specjalnymi medykamentami. Natomiast po powrocie do bazy, każdy ranny żołnierz zostanie na pewien czas wysłany do szpitala polowego. Nie zabraknie misji typu „terror”, w których pojawią się zwykli obywatele miasta i zmuszeni będziemy zadbać o ich bezpieczeństwo. Potwierdzono również, że do walki z żołnierzami staną kosmici (Sectoidy) wyspecjalizowani w umiejętności kontroli umysłu, a także niebezpieczne istoty zmieniające postać zwane Thin Man.
Jake Solomon, główny producent gry, zdradził, że XCOM: Enemy Unknown tworzony jest od ponad trzech lat i wszystkie osoby zatrudnione przy tym projekcie, poświęcają jej bardzo dużo czasu. Projektantom zależy aby najnowsza produkcja okazała się godnym następcą legendarnego już pierwowzoru. Gracze mogą spodziewać się różnic między edycją pecetową i konsolową. Posiadacze komputerów osobistych otrzymają inny sposób prezentowania informacji na polu bitwy, a także doczekają się ulepszonej oprawy graficznej.
Źródło: Rock Paper Shotgun