Definitywny koniec kultowych kiosków RUCH-u – także ajencyjnych

Maksym SłomskiSkomentuj
Definitywny koniec kultowych kiosków RUCH-u – także ajencyjnych

W styczniu tego roku gruchnęła wiadomość na temat wycofania się RUCH-u z dystrybucji prasy. Było to wydarzenie o tyle doniosłe, że stało się to po 106 latach. Najstarszy polski kolporter prasy sprzedawał ją tylko do końca kwietnia, a od maja prasę do punktów własnych spółki zaopatrywał zewnętrzny dystrybutor. Teraz dowiedzieliśmy się, iż nadchodzi definitywny koniec kiosków RUCH.

To koniec kiosków RUCH

W ostatnim czasie pojawiały się doniesienia o zamykaniu kolejnych kiosków RUCH-u na terenie całego kraju. Wygląda na to, że była to skoordynowana akcja mająca na celu doprowadzenie do likwidacji wszystkich punktów. Biuro prasowe firmy Orlen, większościowego udziałowca RUCH-u potwierdziło chęć zamknięcia wszystkich punktów.

Kioski jako takie pozostaną, jednak nie będą już działały jako RUCH, a marka zacznie rozwijać inne formaty handlowe.

Obecnie sieć detaliczna Ruch obejmuje ok. 420 punktów, z których blisko 30 stanowią nowe formaty Orlen w Ruchu. Około 130 punktów, głównie saloników prasowych, ma perspektywę dalszego rozwoju

– podało biuro prasowe Orlenu w odpowiedzi na zapytania dziennikarzy serwisu wirtualnemedia.pl.

Zdjęcie: RUCH S.A.

Procedura likwidacyjna prowadzona jest w ramach działań naprawczych, mających poprawić wyniki finansowe spółki RUCH. Przedstawiciele Orlen stwierdzili, że koniec kiosków RUCH to efekt decyzja o likwidacji sieci kiosków Ruchu jest podyktowana trwałych negatywnych wyników finansowych segmentu.

Poprzedni zarząd Orlen przejmując Ruch nakreślił plan jego restrukturyzacji, który już w 2021 r. miał przywrócić rentowność spółki i pozwolić na uzyskanie niezależności finansowej, ale cele te nie zostały osiągnięte

– wskazano.

Wskazano, że niektórzy ajenci decydują się na odkupienie kiosków i prowadzenie działalności we własnym zakresie. Szacuje się, że taki ruch podjęło około 40 ajentów.

Do końca grudnia firma przestanie prowadzić kioski w Warszawie. Na ten moment wciąż działa ich 30.

RUCH w najbliższej przyszłości ma zarządzać około 130 punktami, głównie salonikami prasowymi

Udziałowcem większościowym Ruchu jest PKN Orlen (65% akcji), a pozostałymi PZU, PZU Życie i Alior Bank (35% akcji).

Źródło: wirtualnemedia.pl, PAP

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.