Mikrotransakcje pojawiły się w pierwszej kolejności w Azji i miały zostać wprowadzone również w Europie i Stanach Zjednoczonych. Tak się jednak nie stanie – przynajmniej na razie – ze względu na dobiegające głosy niezadowolenia. Gracze zarzucają producentom nie tyle chęć dodatkowego zarobku (a ten z pewnością będzie niemały), co doprowadzenie do sytuacji, kiedy to większe szanse w zabawie będą miały osoby korzystające z płatnego kontentu.
Jakie elementy obejmują mikropłatności? Przede wszystkim mnożnik doświadczenia, dodatkowe miejsce w ekwipunku oraz ładne przedmioty – w szczególności dwa pierwsze elementy wywołują oburzenie, gdyż dotychczas zabawa silnymi postaciami wymagała spędzenia kilkuset godzin na rozwój. Twórcy postanowili uspokoić fanów deklarując, że obecnie nie mają w planach wprowadzenia mikrotransakcji na rynku europejskim i amerykańskim. Te mogą się jednak pojawić w przyszłości, gdyż nie obiecano całkowitej rezygnacji z tej opcji. Jak sądzicie – płatne materiały w Diablo III to dobry pomysł?
Źródło: VG 24/7