Mniej niż 2% użytkowników korzysta z mikrotransakcji w grach mobilnych

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Mniej niż 2% użytkowników korzysta z mikrotransakcji w grach mobilnych
Najnowszy raport Swrve dotyczący zarabiania w sektorze gier mobilnych pokazuje, że prawie połowa (48%) wszystkich wygenerowanych dochodów pochodzi od zaledwie 0,19 procent użytkowników. Odsetek graczy, którzy zapłacili za dodatki w darmowych grach wynosi 1,9%. Oczywiście nie oznacza to, że tytuły wydawane na zasadach free-to-play nie przynoszą dochodów bowiem większość z nich zawiera uporczywe reklamy.

Co więcej, w grupie osób, które płacą za gry znajduje się niewielu użytkowników, którzy robią to regularnie. Większość graczy (64%) dokonuje maksymalnie jednej transakcji w miesiącu, podczas gdy zaledwie 6,5% robi to pięć razy lub częściej. Wiadomo również, że typowy miłośnik mobilnych gier wydaje średnio 13.82 USD. Jedynie 2,5% wszystkich zamówień to wydatki przekraczające 50 dolarów.

Eksperci twierdzą, że przemysł gier mobilnych będzie nadal się rozwijał ale nie ma wątpliwości, że zostanie zdominowany przez niewielkie transakcje.

Badanie zostało ograniczone do gier free-to-play, a wyniki zebrano z 40 popularnych tytułów od ponad 20 milionów graczy.

Źródło: Business Wire

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.