Netflix wprowadzi reklamy już w przyszłym miesiącu
Netflix próbuje za wszelką cenę odzyskać utraconych subskrybentów oraz przekonać tych jeszcze niezdecydowanych. Jednym ze sposobów jest rzecz jasna inwestycja w nowe produkcje oryginalne czy próba zaistnienia w branży gamingowej. Do tego wszystkiego dochodzi chęć wprowadzenia nowości zwiększających szansę na poprawę sytuacji finansowej firmy oraz robiących dobre wrażenie na inwestorach.
Mowa tu rzecz jasna o m.in. pakiecie zawierającym reklamy, o którym jest głośno od dłuższego czasu. Netflix niedawno stwierdził, że może uda się wprowadzić tańszy abonament jeszcze przed końcem 2022 roku. Wszystko wskazuje na to, iż plan ten zostanie zrealizowany – ogłoszono bowiem plan nazwany Basic with Ads, czyli po prostu Podstawowy z reklamami. Czego możemy się po nim spodziewać?
Przede wszystkim jego rychłego debiutu – ten nastąpi już 3 listopada na terenie 12 krajów – Australii, Brazylii, Kanady, Francji, Niemiec, Włoch, Japonii, Korei Południowej, Meksyku, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych. Na razie nie wiadomo, kiedy doczekamy się nowości w Polsce, zapewne dopiero w przyszłym roku.
Mówimy tu tak naprawdę o pakiecie Podstawowym, ale w nieco ograniczonej odsłonie. Możemy więc liczyć na dostęp do treści w jakości 720p (plan Podstawowy oferował do tej pory 480p, lecz już w listopadzie wartość ta zostanie podwyższona do HD). Czas reklamowy będzie wynosił od 4-5 minut na każdą godzinę produkcji – spoty pojawią się ponadto zarówno na początku, jak i w czasie trwania serialu/filmu. Maksymalna długość poszczególnej reklamy to z kolei 30 sekund.
Potwierdziły się też niezbyt radosne plotki. Części treści nie obejrzymy w planie z reklamami – Netflix argumentuje to kwestiami licencyjnymi. Poza tym zablokowany zostanie również dostęp do trybu offline, nie ma więc mowy o pobieraniu tytułów i oglądaniu ich w czasie podróży samolotem.
Wszystko to brzmi dosyć słabo, lecz z ostrą krytyką należy wstrzymać się do ogłoszenia polskiej ceny pakietu Podstawowego z reklamami. Obecnie za plan Podstawowy należy zapłacić w naszym kraju 29 złotych. Różnica cenowa pomiędzy Basic a Basic with Ads w Stanach Zjednoczonych wynosi dokładnie 30 procent. Jeśli zastosujemy taki sam przelicznik w przypadku Polski, to powinniśmy spodziewać się kosztu na poziomie 20 złotych.
Czy to dużo? Na to pytanie już każdy musi odpowiedzieć sobie sam.
Źródło: Netflix