Prawie 40% subskrybentów Netfliksa może zrezygnować z oferty platformy streamingowej z powodu podwyższenia cen za plany abonamentowe. Część klientów stała się również wrażliwsza na zmiany w kosztach za usługę w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Klienci nie są gotowi na wyższy abonament za Netfliksa
Czy subskrybenci Netfliksa są gotowi na zbliżające się podwyżki cen za abonament? Najwyraźniej nie wszyscy zdecydują się na dalsze opłacanie usługi. Wynika tak z przeprowadzonego badania na Amerykanach przez firmę analityczną CivicScience. Dzięki niemu wiemy, że niemal 40% klientów jest gotowych na zrezygnowanie z oferty wybranego przez siebie serwisu streamingowego.
Zacznijmy od tego, że 35-39% osób (grupa ponad 1000 zbadanych klientów) zdecyduje się na zrezygnowanie z abonamentu z powodu podwyższenia cen za subskrypcję. Różnice jednak pojawią się przy potencjalnym wyborze tańszego abonamentu z reklamami. Prezentuje się to tak, że 29% klientów pośród wszystkich i potencjalnych nie zdecyduje się na tańszy pakiet z materiałami marketingowymi. 31% jednak postanowi, iż poszuka sposobu na oszczędności poprzez pogorszenie odbioru treści na Netfliksie za sprawą zgody na zazwyczaj niepożądane treści zachęcającego do nabycia określonego dobra lub usługi.
W kwestii grupy osób z już opłacanym pakietem bez reklam wygląda to tak, że 48% nie planuje wyboru „gorszej”, ale tańszej subskrypcji z dodatkowymi materiałami od reklamodawców. Natomiast zaledwie 17% wybierze pakiet z reklamami w razie podwyższenia cen za usługi przez Netfliksa.
Subskrybenci obawiają się zmian w cenniku
Kolejną zbadaną rzeczą przez CivicScience jest wrażliwość klientów na zmiany w cenach w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W skrócie wygląda to tak, iż 50% (grupa 601 badanych) subskrybentów nie zmieniło swojej percepcji na tą sprawę w podanym okresie. 26% klientów planu z reklamami jednak ocenia, iż wykazuje większą beztroskę w tym temacie. 15% zaś konsumentów z pakietem wolnym od treści marketingowych ma podobną postawę jak poprzednia grupa. Inaczej prezentuje się to w przypadku ostrożniejszych osób w kwestii wyższych wydatków:
- 37% subskrybentów planu bez reklam bardziej obawia się wyższych cen za abonament.
- 24% subskrybentów planu z reklamami bardziej obawia się wyższych cen za abonament.
Należy jednak pamiętać, że przedstawione wyniki badania są prognozami, które mogą nie znaleźć odzwierciedlenia w rzeczywistości. Mimo tego mają szansę się spełnić, ponieważ nie każdy jest gotowy na wyższe wydatki. Konkurencja też nie śpi, więc może otrzymać szansę na powiększenie swojej bazy klientów kosztem platformy Netflix.
Źródło: CivicScience / Grafika otwierająca: Unsplash @Thibault Penin