Czytaj także: Netflix ogłasza koniec ery współdzielenia kont. Dotknie setek milionów osób
Netflix taniej, ale z reklamami
Gigant rynku streamingowego zawsze zdawał się brać przykład z HBO, pragnąc obsługiwać „elitarną” grupę konsumentów, którzy patrzą na reklamy jak na coś, co kaleczy produkt. Teraz, gdy nawet HBO zaczęło wyświetlać reklamy w ramach tańszej subskrypcji HBO Max, Netflix planuje podążyć tą samą drogą.
„Ci, którzy śledzą działania Netflixa, wiedzą, że sprzeciwiam się złożoności kwestii związanych z reklamami i jestem wielkim miłośnikiem prostoty subskrypcji” – mówił dyrektor generalny Netflix Reed Hastings podczas rozmowy z inwestorami. „Ale tak samo bardzo jak kocham tę prostotę, pragnę umożliwić konsumentom wybór. Niektórzy widzowie chcieliby płacić mniej, a ich tolerancja na reklamy jest wysoka. Spełnienie ich oczekiwań ma sens” – tłumaczył.
Zobacz też: Pogłębiają się problemy Netflixa. Ogromny spadek użytkowników
Konkurencja w branży rośnie i Netflix ma tego świadomość. Ceny Netfliksa są bardzo wysokie i jednym ze sposobów na ich obniżenie jest sprzedaż tańszych pakietów z reklamami. Ruch ten nie tylko ma sens z biznesowego punktu widzenia, ale wydaje się wręcz nieunikniony. Skoro niemal cała konkurencja serwuje reklamy, to… Potwierdził to z resztą Hastings, mówiąc zupełnie szczerze: „To działa w przypadku Hulu. Disney to robi. HBO to robi. Nie sądzę, aby ktokolwiek wątpił w to, że to podejście ma sens.”
Jak oceniacie ten pomysł? Chcielibyście tańszego Netflixa z reklamami? O ile taki pakiet musiałby być tańszy, abyście się na niego zdecydowali?
Ile kosztuje Netflix w 2022? Cena Netflix w Polsce
Najtańszy pakiet Podstawowy Netflix kosztuje w Polsce 29 złotych miesięcznie. W tej cenie można uzyskać dostęp do materiałów w rozdzielczości 480p. Plan Standard to wydatek 43 złotych i rozdzielczość 1080p. Najdroższy pakiet Netflix Premium kosztuje 60 złotych miesięcznie, zapewniając dostęp do treści 4K z HDR.
Źródło: Netflix