Pozycja platformy Netflix na polskim rynku wciąż się umacnia. Potwierdzają to najnowsze wyniki badań Mediapanel opracowane przez serwis Wirtualnemedia.pl – wskazują one jednoznacznie, że amerykańska platforma odwiedzana jest obecnie przez niemalże 45 procent rodzimych internautów.
Netflix nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem w naszym kraju
Streaming rośnie w siłę i wyjątkiem od tej reguły nie jest Polska. Każdego miesiąca mamy do czynienia z zauważalnymi wzrostami jeśli chodzi o ten segment. Decydujemy się na taką formę konsumpcji treści z różnych powodów, lecz niewątpliwie w grę wchodzi niska cena oraz oferowana biblioteka dostępnych tytułów.
Od drugiej połowy 2019 roku najchętniej wybieramy Netflixa i nic nie zanosi się na to, by trend ten miał się w najbliższej przyszłości odwrócić. Jak możemy dowiedzieć się z prezentacji wyników grudniowych badań przeprowadzonych przez firmę Mediapanel – serwis www i aplikację mobilną Netflixa odwiedziło wtedy 13,34 mln polskich internautów. Oznacza to wygenerowanie zasięgu na poziomie 44,9%. Wynik ten jest lepszy od listopadowego o 332,7 tys. – czyli wzrost o 2,5%.
Jak prezentują się rezultaty pozostałych platform streamingowych? Cóż – przepaść między Netflixem jest wręcz druzgocąca. Drugie miejsce na podium zajmuje Player z wynikiem 4,67 mln odwiedzin w grudniu, co przekłada się na 15,71% zasięgu. Zauważalny jest również wzrost o 563,8 tys. internautów względem listopada. Nie jest to najgorszy wynik biorąc pod uwagę odpłatność usługi i zeszłoroczne podwyżki najtańszych pakietów.
Źródło: Wirtualnemedia.pl
Trzecie miejsce okupuje WP.pl, lecz tu mamy do czynienia ze spadkiem zainteresowania o ponad 150,8 tys. użytkowników. Grudzień zakończył się dla tego serwisu wynikiem 4,53 mln. Na popularności zyskało jednak HBO GO (wzrost o 544,2 tys.) kończąc rok z rezultatem 3,83 mln internautów.
Piąta pozycja przypadła CDA – tutaj mamy do czynienia z dosyć nietypową sytuacją. Jest to bowiem jedyna platforma udostępniająca dane o liczbie płacących użytkowników za wariant Premium. W grudniu korzystało z niej 379 tys. subskrybentów. Jeśli zaś chodzi o ogólną liczbę internautów, to w ostatnim miesiącu 2021 roku zanotowano ich 3,37 mln.
Streamingowa część TVP.pl pierwszy raz od dawna została odwiedzona przez mniej niż trzy miliony osób, bo dokładnie przez 2,89 mln. Dalej w rankingu plasuje się Canal+ z 2,87 mln internautów oraz Polsat Box Go z 2,69 mln. W przypadku tej drugiej platformy zanotowano spadek zainteresowania o ponad 300 tys. odwiedzin.
Źródło: Wirtualnemedia.pl
Zestawienie zamyka Amazon Prime Video – usługę odwiedziło w grudniu 2,35 mln konsumentów (7,90% zasięgu) – oraz Viaplay. Ta ostatnia platforma zyskała najwięcej nowych internautów, bo aż o 730 tys. więcej w porównaniu z listopadem. Ma to związek z rozpoczęciem współpracy z KSW. W grudniu portal i aplikację odwiedziło 1,83 mln użytkowników.
Streaming w Polsce jest więc dosyć zróżnicowany, lecz pierwsze skrzypce wciąż gra Netflix. Nie wiadomo jak rozwinie się sytuacja po debiucie Disney+ w naszym kraju – start platformy jest zaplanowany na tegoroczny okres wakacyjny. Pozostaje obserwować rozwój sytuacji.
Źródło: Wirtualnemedia.pl / Foto. Netflix