Jeżeli wydaje się Wam, że telewizja traci na swoim znaczeniu, to nie jest to tylko wrażenie. Najnowsze badanie przeprowadzone przez ośrodek badawczy Nielsen w Stanach Zjednoczonych pokazuje, że rynek streamingu diametralnie zmienia wygląd rynku mediów. Tradycyjna telewizja w USA po raz pierwszy w historii spadła z udziałami poniżej 50 procent. Konsumenci mają dość reklam, ale także lubią mieć po prostu dostęp do pożądanych treści „tu i teraz”.
Oglądalność telewizji spada
Według najnowszego miesięcznego raportu Nielsena, telewizja kablowa odpowiadała w Stanach Zjednoczonych za 29,6 procent ogólnego wykorzystania telewizji w lipcu. Oglądalność transmisji (over-the-air) osiągnęła poziom 20 procent, co dało łączną oglądalność telewizji linearnej na poziomie 49,6 procent. To historycznie niski wynik.
Streaming odpowiadał za aż 38,7 procent oglądalności w USA w lipcu. Pozostałe 11,6 procent, które zawiera się w kategorii „Inne”, obejmuje m.in. odtwarzanie DVD i dźwięku, zwiększając łączną oglądalność telewizji nielinearnej do 50,3 procent. To również historyczny wynik – po raz pierwszy telewizja nielinearna odnotowała lepszy wynik od tradycyjnej telewizji.
Pośród platform streamingowych prym wiedzie YouTube z udziałem wynoszącym 9,2 procent. Netflix mógł się pochwalić 8,5-procentowym udziałem. Na dalszych miejscach uplasowały się Hulu (3,6 proc.), Amazon Prime Video (3,4 proc.), Disney+ (2 proc.) i Max (1,4 proc.).
Teraz już chyba rozumiesz, dlaczego streaming drożeje
Zasada działania korporacji jest prosta. Zaoferuj produkt w przystępnej cenie, a gdy już uzależnisz od niego konsumentów, podnoś jego cenę. Taka właśnie sytuacja jest widoczna jak na dłoni na rynku streamingu, gdzie drożeją w zasadzie wszystkie popularne usługi. Ci, którzy jeszcze nie podnieśli cen, zamierzają to zrobić.
Wiele podwyżek cen VOD miało już miejsce w Stanach Zjednoczonych i niektóre dopiero dotrą do Polski. W maju informowaliśmy Was na przykład, że z atrakcyjną ofertą dla Polaków skończył Disney+. Starą stawkę, wynoszącą 229,90 złotych za 12-miesięczny dostęp, zastąpiła nowa w wysokości 289,90 złotych.
Źródło: Nielsen