Oglądalność telewizji linearnej na historycznie niskim poziomie

Maksym SłomskiSkomentuj
Oglądalność telewizji linearnej na historycznie niskim poziomie

Jeżeli wydaje się Wam, że telewizja traci na swoim znaczeniu, to nie jest to tylko wrażenie. Najnowsze badanie przeprowadzone przez ośrodek badawczy Nielsen w Stanach Zjednoczonych pokazuje, że rynek streamingu diametralnie zmienia wygląd rynku mediów. Tradycyjna telewizja w USA po raz pierwszy w historii spadła z udziałami poniżej 50 procent. Konsumenci mają dość reklam, ale także lubią mieć po prostu dostęp do pożądanych treści „tu i teraz”.

Oglądalność telewizji spada

Według najnowszego miesięcznego raportu Nielsena, telewizja kablowa odpowiadała w Stanach Zjednoczonych za 29,6 procent ogólnego wykorzystania telewizji w lipcu. Oglądalność transmisji (over-the-air) osiągnęła poziom 20 procent, co dało łączną oglądalność telewizji linearnej na poziomie 49,6 procent. To historycznie niski wynik.

Streaming odpowiadał za aż 38,7 procent oglądalności w USA w lipcu. Pozostałe 11,6 procent, które zawiera się w kategorii „Inne”, obejmuje m.in. odtwarzanie DVD i dźwięku, zwiększając łączną oglądalność telewizji nielinearnej do 50,3 procent. To również historyczny wynik – po raz pierwszy telewizja nielinearna odnotowała lepszy wynik od tradycyjnej telewizji.

Oglądalność telewizji
Udziały w oglądalności telewizji w USA w lipcu 2023 roku. | Źródło: Nielsen

Pośród platform streamingowych prym wiedzie YouTube z udziałem wynoszącym 9,2 procent. Netflix mógł się pochwalić 8,5-procentowym udziałem. Na dalszych miejscach uplasowały się Hulu (3,6 proc.), Amazon Prime Video (3,4 proc.), Disney+ (2 proc.) i Max (1,4 proc.).

Teraz już chyba rozumiesz, dlaczego streaming drożeje

Zasada działania korporacji jest prosta. Zaoferuj produkt w przystępnej cenie, a gdy już uzależnisz od niego konsumentów, podnoś jego cenę. Taka właśnie sytuacja jest widoczna jak na dłoni na rynku streamingu, gdzie drożeją w zasadzie wszystkie popularne usługi. Ci, którzy jeszcze nie podnieśli cen, zamierzają to zrobić.

Wiele podwyżek cen VOD miało już miejsce w Stanach Zjednoczonych i niektóre dopiero dotrą do Polski. W maju informowaliśmy Was na przykład, że z atrakcyjną ofertą dla Polaków skończył Disney+. Starą stawkę, wynoszącą 229,90 złotych za 12-miesięczny dostęp, zastąpiła nowa w wysokości 289,90 złotych.

Źródło: Nielsen

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.