Wyniki wrześniowego badania Mediapanel wskazują na rosnącą popularność polskiej platformy Player. Pod pewnymi aspektami wyprzedziła ona niemalże całą konkurencję, co jest dosyć niespodziewanym obrotem spraw. Pierwsze miejsce bez zmian należy do Netflixa, choć tym razem usługa straciła część aktywnych konsumentów. Trzeba więc przyznać, że mamy do czynienia z pewnymi zawirowaniami na polskim poletku streamingowym.
Player powoli przekonuje do siebie rodaków
Trzeba przyznać, że kilka ostatnich miesięcy na polskiej scenie streamingowej było naprawdę burzliwych. Mowa przede wszystkim o ogłoszeniu podwyżki cen abonamentu Disney+ oraz rozpoczęcia przez Netflixa walki ze współdzieleniem kont. Wielkimi krokami zbliża się także zmiana nazwy usługi HBO Max, natomiast niedawno Polsat Go został wchłonięty przez Polsat Box Go. Nie można też zapominać o zbliżającym się końcu Viaplay, choć akurat ten temat wciąż generuje więcej pytań niż odpowiedzi.
Nic więc dziwnego w tym, że ranking najpopularniejszych serwisów także prezentuje się nieco inaczej. Tak przynajmniej wynika z wyników wrześniowego badania Mediapanel opracowanego przez redakcję portalu Wirtualne Media. Dowiadujemy się stamtąd kilku interesujących faktów, z których część bez wątpienia opisać można słowem „zaskakujące”. Dobra, przejdźmy do rzeczy.
Netflix wciąż plasuje się na pierwszym miejscu, co nie jest ogromnym zaskoczeniem. Serwis odwiedziło 9,65 mln polskich konsumentów, co przełożyło się na 32,51% zasięgu. Średni czas oglądania wynosi natomiast 5 godzin i 34 minuty, więc bardzo długo. Najważniejszą informacją wydaje się być jednak „udział w łącznym czasie korzystania ze wszystkich witryn streamingowych”. Tutaj amerykański gigant może poszczycić się wynikiem na poziomie 49,98%.
Drugie miejsce może wielu osobom wydawać się niezwykle zaskakujące. Mowa bowiem o lokalnym Playerze, gdzie we wrześniu zagościło 3,04 mln internautów, co przełożyło się na 10,23% zasięgu oraz 3 godziny przeciętnego czasu korzystania. Jeśli zaś chodzi o „udział w łącznym czasie korzystania ze wszystkich witryn streamingowych”, to uzyskano 8,46%. To właśnie ten wynik pozwolił zasiąść platformie zaraz obok „czerwonych”.
Jeśli zaś chodzi o trzecie miejsce, to zajmuje je Disney+ przyciągający 4,6 mln użytkowników i generujący 15,49% zasięgu. Każda osoba spędziła tam średnio godzinę i 43 minuty, co natomiast dało 7,37% udziału w łącznym czasie korzystania.
Kto zyskał, a kto stracił na popularności?
Czwarta pozycja przypada z kolei na HBO Max, gdzie zagościło 2,8 mln osób generując 9,44% zasięgu i spędzając przeciętnie 2 godziny i 49 minut. Udział w łącznym czasie korzystania wyniósł więc 7,36%. Dosyć wyrównana „walka”.
Na następnym miejscu w rankingu znajdziemy TVP VOD notującego 2,54 mln użytkowników przy 8,55% zasięgu oraz 2 godzinach i 56 minutach średniego czasu oglądania. Udział w całkowitym czasie to natomiast 6,92%. Dalej widnieje Polsat Box Go z 2,26 mln internautów, 7,62% zasięgu oraz 2 godzinami i 3 minutami średniego czasu oglądania. Udział w łącznym czasie wyniósł 4,33%.
Canal+ online uplasował się na siódmym miejscu wraz z 2,44 mln odwiedzin, 8,21% zasięgu oraz godziną i 38 minutami średniego czasu oglądania. Przełożyło się to na 3,73% udziału w łącznym czasie. Potem widnieje Amazon Prime Video z 1,84 mln internautów i 6,21% czasu oglądania. Użytkownicy spędzali tam średnio 2 godziny i 6 minut, co przełożyło się na 3,6% udziału w czasie.
Zaskakującą pozycją jest natomiast Sweet.tv, która znajduje się na drugim miejscu jeśli chodzi o przeciętny czas oglądania dostępnych tam treści, bo aż 3 godziny i 46 minut. Lepiej radzi sobie tylko Netflix, co robi ogromne wrażenie. Mniej imponujące są jednak pozostałe rezultaty. Mowa bowiem o 514 tys. internautach i udziale w całkowitym czasie przekładającym się na 1,8%.
Najlepszą dziesiątkę zamyka natomiast CDA Premium notujące 1,14 mln użytkowników przy 3,83% zasięgu. Internauci spędzali tam średnio godzinę i 17 minut, natomiast udział w całkowitym czasie wyniósł 1,36%.
Poza pierwszą dziesiątką znalazły się także platformy pokroju WP Pilot, SkyShowtime, Viaplay czy vod.pl. Brawa należą się jednak usłudze Player, która zaliczyła jeden z największych wzrostów, bo aż na poziomie 369,7 tys. użytkowników. Sporo osób przybyło także do Polsat Box Go.
Spadek zaliczył jednak Netflix, bo aż na poziomie 1,07 mln internautów. Mniej osób ogląda także HBO Max. Nadal możemy mówić o silnej pozycji tych usług w naszym kraju i ich posady raczej nie są zachwiane – takie roszady mają bowiem miejsce co jakiś czas.
Ciekawe czy październik przyniesie ze sobą kolejne zmiany na polskim poletku streamingowym. Czas pokaże.
Źródło: Wirtualne Media / Zdjęcie otwierające: TVN S.A