Najpopularniejsze stacje telewizyjne 2021
Oglądalność telewizji w 2021 dla niektórych może być zaskoczeniem. Liderem oglądalności w 2021 roku była TVP1, ale pierwsze miejsce w grupie odbiorców w wieku 16-49 lat zajął TVN. Mimo pozornie dobrego wyniku TVN-u udział tej stacji w rynku słabnie. Średni dobowy udział TVP1 zwiększył się za to rok do roku aż o 1,14% i wynosił 9,76% – podało Havas Media Group.
Drugie miejsce na podium przypadło Polsatowi z wynikiem 8,14% (spadek o 2,40%). Na trzecim miejscu niespodziewanie pojawiła się stacja TVP2 z udziałem 7,84%, co oznacza wzrost aż o 4,53%. TVN zajął dopiero czwarte miejsce z rezultatem 7,33%, który oznacza spadek średniego dobowego udziału o 2,40%. Łączny udział czołowej czwórki wzrósł o 0,07% względem 2020 roku.
„Spada średni czas jaki spędzamy przed telewizorami i to praktycznie we wszystkich przedziałach wiekowych. Taki trend oznacza, że udziałowo zyskują lub przynajmniej najmniej tracą nadawcy oglądani w większym stopniu przez telewizyjnych heavy userów czyli osoby powyżej 50 roku życia. Nie bez powodu od przyszłego roku część nadawców będzie sprzedawała widownię dla szerszych niż do tej pory grup docelowych” – komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.
Stacje informacyjne coraz mniej modne
Słabnącą popularnością cieszą się stacje TVP Info, Polsat News i TVN24. Wszystkie zaliczyły spore spadki oglądalności. TVN24 zajmuje 5. miejsce (4,96%, spadek aż o 8,15%), TVP Info 6. miejsce (4%, spadek o 18,03%), a Polsat News 11. miejsce z wynikiem 1,78% (spadek o -12,75%). Polsat News wyprzedza m.in. TTV, TV4 i TV Puls.
Sytuacja w grupie wiekowej 16-49 wygląda zgoła inaczej
Liderem w grupie odbiorców w wieku 16-49 lat jest TVN, który wyprzedza Polsat oraz TVP1. Co ciekawe, Polsat i TVN zaliczyły spadki, a TVP1 wzrost oglądalności. Wyniki prezentuje poniższa tabela.
Oglądalność stacji telewizyjnych w 2021 roku w porównaniu do 2020 roku w grupie wiekowej 16-49 oraz dynamika zmian. | Źródło: wirtualnemedia.pl
Zaskoczeni?
Źródło: wirtualnemedia