Liderami polskiego rynku zdecydowanie są CDA.pl oraz Netflix – używanie tych dwóch portali zadeklarowało kolejno 29% i 21% użytkowników. W pierwszej piątce znalazły się także Ipla i Player (oba po 20%) i Zalukaj.com (13%). Zaskoczyć może natomiast rosnąca popularność pierwszych dwóch platform. CDA zanotowało wzrost o 11 punktów procentowych (60% wzrost), a Netflix aż 16 punktów procentowych (320%).
Wszystkie serwisy zostały też ocenione. Uwzględniono w tym przypadku 4 kategorie ocen: różnorodność dostępnych tytułów, jakość streamingu, szybkość dodawania nowych tytułów i obecność reklam. We wszystkich czterech przypadkach na pierwszym miejscu znalazł się Netflix, pokazując jak bardzo jesteśmy w stanie docenić płatną usługę. Dobrze oceniono także Cyfrowy Polsat, a także HBO GO, nc+ GO, Showmax i Zalukaj.com.
Jednak nie oglądamy już filmów i seriali tylko na komputerze. Coraz więcej użytkowników sieci wykorzystuje do tego wiele urządzeń. Najbardziej różnorodny pod tym względem wydaje się być Netflix: badani deklarowali oglądanie tytułów za pomocą tej usługi zarówno na komputerze (60% internatów), jak i telewizorze (53%) czy smartfonie (26%).
Najczęściej wykorzystywanym VOD na telewizorze okazuje się być Cyfrowy Polsat – w ten sposób z usługi korzysta 75% użytkowników. Na komputerze równych sobie nie ma Zalukaj.com, które ogląda w ten sposób aż 84% badanych. Na smartfonie różnice są nieco mniejsze, ale wygrywa nc+ GO z wynikiem 35%.
Jak więc widać usługi VOD w naszym kraju mają się naprawdę dobrze i cieszy fakt, że Polacy korzystają nie tylko z serwisów o wątpliwej reputacji (CDA, Zalukaj.com), tworzonych przez innych internautów, ale chętnie płacą za dostęp do treści naprawdę wysokiej jakości. Polacy mają pozytywne zdanie o Netfliksie (który nie kosztuje tak znowu mało), a także o Showmax – to jednak najwidoczniej nie wystarczy właścicielom usługi, którzy postanawiają wycofać się z naszego kraju, pomimo dobrych wyników.
Z raportem Multiscreening 2018 zapoznać możecie się pod tym adresem.
Źródło: IRCenter