Netflix ze spadkiem, HBO Max ze znaczącym wzrostem w marcu
Na początku marca byliśmy świadkami zastąpienia HBO GO przez HBO Max. Amerykański gigant przeprowadził szeroko zakrojoną kampanię reklamową i marketingową na terenie naszego kraju – w największych miastach pojawiły się m.in. ogromne billboardy ogłaszające start platformy. Przełożyło się to na wzrost zainteresowania ofertą. Nie obyło się jednak bez problemów z niedostępnością wybranych treści czy jakością streamingu.
Wirtualnemedia.pl opracowały właśnie wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Mediapanel. Możemy dzięki temu przyjrzeć się nieco temu, jak w Polsce prezentuje się rynek platform streamingowych. Na pierwszym miejscu wciąż plasuje się Netflix – stronę internetową oraz aplikację odwiedziło w marcu 14,03 mln użytkowników, co przełożyło się na 46,79 proc. zasięgu. Możemy tu mówić o stracie 323 tys. internautów w porównaniu z lutym.
Druga pozycja należy do HBO Max, gdzie zaobserwowano 5,56 mln polskich użytkowników (18,54 proc. zasięgu). Platforma zyskała 1,14 mln konsumentów (25,8 proc.) – możemy więc mówić o ogromnym wzroście względem lutego. Oczywiście wpływ na to miał start usługi w naszym kraju, zobaczymy jak prezentować się będą przyszłe statystyki. Na razie wygląda to jednak dosyć obiecująco.
Znaczący wzrost dostrzeżono na Polsat Box Go, który miał w marcu 3,75 mln polskich użytkowników (12,51 proc. zasięgu) – jest to wzrost na poziomie 741,6 tys. Polsat Go z kolei zyskał aż 884,8 tys. internautów. Mówimy więc o sporym skoku statystyk, tu także warto obserwować czy nie mamy do czynienia z jednorazową sytuacją.
Platformy należące do Telewizji Polskiej (w głównej mierze TVP VOD) przyciągnęły z kolei 3,01 mln użytkowników (10,05 proc. zasięgu). Tu także zaobserwowano wzrost zainteresowania, lecz o zaledwie 45,8 tys. odwiedzających. To samo można powiedzieć o Canal+ (2,86 mln użytkowników), który zyskał 167,7 tys. osób.
Jeśli zaś chodzi o nasze rodzime CDA Premium, to tu zanotowano 2,85 mln użytkowników (9,53 proc. zasięgu). Jest to wynik niższy o 453,4 tys. niż w lutym – spory spadek. Zmniejszył się także średni czas korzystania. Odwrotna sytuacja zadziała się w przypadku Amazon Prime Video (2,66 mln użytkowników, 8,89 proc. zasięgu), który zyskał w marcu 42,9 tys. internautów.
Ranking zamyka platforma WP Pilot – zanotowała ona 2,28 mln odwiedzających przy 7,62 proc zasięgu, co jest wynikiem gorszym o 403,1 tys. Trzeba więc przyznać, że obecnie mamy do czynienia z dosyć burzliwym okresem jeśli chodzi o streaming w Polsce.
HBO Max trochę namieszało i warto pamiętać, że to nie koniec! Dokładnie 14 czerwca będziemy przecież świadkami debiutu platformy Disney Plus. Zobaczymy czy start usługi wpłynie na pozycję pozostałych serwisów.
Źródło i foto: wirtualnemedia.pl