Należy podkreślić, że nadchodzące zmiany wiążą się z pojawieniem się Quake Live na platformie Steam, która z racji swojej popularności powinna przyciągnąć nowych graczy. Dlaczego zatem nie wszystkie zmiany podobają się fanom? Główną nowością jest wprowadzenie jednej broni głównej oraz wybór broni pobocznej tuż po wejściu do gry. Kolejna zmiana dotyczy pojawiających się zegarów, odmierzających czas do respawnu nowych przedmiotów (pancerzy, broni) – dotychczas gracze uczyli się na pamięć tych elementów. Należy dodać, że czas odrodzenia się amunicji również został skrócony. Ułatwienie pojawiło się także w kwestii poruszania. Chodzi tu o automatyczne zwiększenie prędkości poprzez przetrzymanie klawisza odpowiedzialnego za ruch i skok.
Jak widać, większość zmian ma na celu przyciągnięcie do Quake Live początkujących graczy. Dotychczas tytuł był raczej ukłonem do fanów Quake 3, którzy poświęcili długie miesiące, a nawet lata, na opanowanie rozgrywki. Jak sądzicie, czy ukierunkowanie zabawy pod kątem casuali okaże się dla Id Software strzałem w dziesiątkę?
Źródło: Quake Live