SkyShowtime jest pierwszą globalną platformą streamingową, która postanowiła wprowadzić do Polski pakiet zawierający reklamy. Użytkownicy powinni mieć od dziś możliwość zasubskrybowania nowej opcji wyróżniającej się przede wszystkim niższą ceną. Przy okazji poznaliśmy najważniejsze szczegóły odnośnie do aktualizacji – padła nawet informacja jeśli chodzi o czas odtwarzanych spotów. Czy za ciosem pójdą także pozostałe serwisy?
SkyShowtime wprowadza specjalny plan zawierający reklamy
Reklamy na streamingu to dosyć kontrowersyjny temat. Sporo osób podaje ich brak jako jeden z największych plusów tej formy oglądania filmów i seriali. Mimo wszystko korporacje przy okazji oferują niższą cenę przy zachowaniu identycznej oferty. Nic więc dziwnego, że część konsumentów macha ręką i decyduje się na obejrzenie kilku spotów. Polacy do tej pory mieli w tej kwestii względny spokój. Sytuacja jednak właśnie uległa zmianie.
- Sprawdź również: Diablo może doczekać się serialu. Powtórzy sukces Fallouta?
Dowiedzieliśmy się, że SkyShowtime wprowadził nowy plan subskrypcji zawierający reklamy. Termin jego wdrożenia został wyznaczony na 23 kwietnia, więc w przeciągu kilku/kilkunastu godzin wszyscy powinni ujrzeć odświeżony cennik. Osobiście jeszcze go nie widzę – najprawdopodobniej aktualizacja wejdzie w życie o określonej porze. Warto więc przyjrzeć się temu nieco bliżej.
Sprzedażą reklam na łamach platformy zajmie się Paramount Advertising International – spółce zależy na implementacji ujednoliconego dostępu do spotów premium na wszystkich obsługiwanych rynkach. Tym samym w ręce użytkowników trafił plan Standard z reklamami kosztujący 19,99 zł miesięcznie. Dotychczasowy pakiet zmienił natomiast nazwę na Standard Plus, lecz cena pozostała niezmienna – 24,99 zł miesięcznie. Nie mówimy więc o ogromnej oszczędności.
Jest to o tyle ważne, że wybranie tańszego wariantu poskutkuje wyświetleniem średnio od czterech do pięciu minut spotów na godzinę. Osoby odpowiedzialne za platformę nie ukrywają, iż „wprowadzenie subskrypcji z reklamami jest kolejnym krokiem w ewolucji usługi”. Za ogromny plus należy uznać brak jakichkolwiek ograniczeń – niezmienna pozostanie nie tylko oferta, ale również dostępne funkcje czy jakość odtwarzanych materiałów.
Inne serwisy pójdą za ciosem?
SkyShowtime to pierwsza platforma streamingowa wprowadzająca takie rozwiązanie na skalę globalną. Do tej pory usługi raczej ostrożnie podchodziły do pakietu reklamowego, lecz najwidoczniej pewna bariera już została przekroczona. Pozostaje mieć nadzieję, że spoty nie będą za bardzo irytujące, zapewne spowodowałoby to odpływ aktywnych klientów.
- Przeczytaj również: Cenzura w Tomb Raider I-III Remastered. Tego już nie zobaczycie
Warto przy okazji przypomnieć, że debiutujący w czerwcu Max także pojawi się wraz z pakietem zawierającym reklamy.
Źródło: Wirtualne Media / Zdjęcie otwierające: Comcast, Paramount Global