Zobacz również: Spotify wprowadza Premium Duo – tańszą subskrypcję dla dwóch osób
I choć da się korzystać ze Spotify także za darmo, płatna wersja daje znacznie większe możliwości. Bo chyba każdy kto słucha notorycznie muzyki z telefonu wie, że dostęp do utworów offline czy możliwość wybierania konkretnego utworu są warte tych nawet 20 złotych za miesiąc (o promocjach czy pakietach rodzinnym i duo nie wspominając). Brak reklam to już tylko dodatek.
Zobacz również: Spotify zablokuje konta osób, które omijają reklamy
Najbliżej Spotify jest w tej chwili Apple Music. Na początku kwietnia usługa muzyczna giganta z Cupertino przyciągnęła w sumie 50 milionów płacących użytkowników. Szczególnie popularna jest ona w Stanach Zjednoczonych. Amerykanie wolą ją nawet bardziej niż Spotify – subskrybentów Apple Music jest tam 28 milionów, natomiast zielony serwis muzyczny może pochwalić się 26 milionami.
Mimo rosnącej liczby użytkowników firma nadal odnotowuje straty – chociaż i te z roku na rok są coraz mniejsze. Sytuację mogą odmienić inteligentne głośniki. W zeszłym roku obywatele USA korzystający z planu rodzinnego Spotify Premium otrzymywali darmowy głośnik Google Home Mini, a w sieci coraz częściej pojawiają się pogłoski na temat inteligentnych głośników od Spotify.
Źródło: Spotify