Spotify znowu podnosi ceny – nawet 50 złotych za miesiąc Premium

Maksym SłomskiSkomentuj
Spotify znowu podnosi ceny – nawet 50 złotych za miesiąc Premium

W styczniu 2024 roku Spotify w Polsce podrożało i to znacząco. Podwyżki sięgnęły nawet 30 procent, ale wygląda na to, że niestety nie było to ostatnie słowo popularnego usługodawcy. Spotify właśnie ogłosiło w Stanach Zjednoczonych, że po raz kolejny podnosi ceny subskrypcji premium we wszystkich planach. To złe wieści również dla Europejczyków, w tym Polaków.

Spotify ponownie podnosi ceny

Wygląda na to, że jedna podwyżka cen na przestrzeni roku nie okazała się satysfakcjonująca dla właścicieli Spotify, najpopularniejszego na świecie podmiotu świadczącego dostęp do usługi muzyki na żądanie. Spotify na rynku amerykańskim podniosło ceny w lipcu ubiegłego roku, by teraz ogłosić kolejną podwyżkę. Analogiczna może pojawić się w Europie z kilkumiesięcznym opóźnieniem, podobnie jak miało to miejsce ostatnim razem.

Nowy cennik Spotify na 2024 rok w Stanach Zjednoczonych zakłada podniesienie cen usług z 10,99 na 11,99 dolarów miesięcznie za pakiet „Individual”, na 16,99 dolarów (z 14,99 dolarów) w przypadku planu „Duo” oraz 19,99 dolarów (z 16,99 dolarów) dla planu „Family”. Jedynie studenci mogą spać spokojnie, bowiem cena subskrypcji w przypadku dedykowanego im planu nadal wynosi 5,99 dolarów.

Podwyżki dla dobra konsumentów

Spotify tłumaczy, że podniosło ceny po to, aby móc inwestować jeszcze więcej pieniędzy w nowe funkcje i innowacje. Sądząc po reakcji amerykańskich internautów, niewielu dało wiarę w te zapewnienia.

Gdy podwyżka cen na Spotify dotrze już do Polski, a może to nastąpić z końcem bieżącego roku, cena podstawowego planu Premium Individual może wzrosnąć z 23,99 złotych miesięcznie na 27,99 złotych miesięcznie. Ceny pozostałych pakietów mogą wzrosnąć nawet o 12 złotych za pakiet Premium Family – do 49,99 złotych za miesiąc.

Cena akcji Spotify wzrosła o nieco ponad 4 procent w odpowiedzi na ogłoszenie. Inwestorzy nie spodziewają się odpływu użytkowników od usługi, ale wzrostu przychodów dla usługodawcy – jak najbardziej.

Źródło: Spotify

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.