Steam z kolejnym rekordem. Platforma coraz popularniejsza

Piotr MalinowskiSkomentuj
Steam z kolejnym rekordem. Platforma coraz popularniejsza
{reklama-artykul}
Steam to niewątpliwie najpopularniejsza platforma dystrybucji cyfrowych gier wideo. Potwierdzają to między innymi statystyki, które donoszą o dziesiątkach milionów aktywnych użytkowników. Usługa od Valve może pochwalić się właśnie kolejnym pobitym rekordem.

Steam świetnie powitał rok

W grudniu informowaliśmy Was o tym, że do Steama było zalogowanych jednocześnie ponad 24,7 milionów osób. Jak się okazuje, liczba ta jest już nieaktualna. Z danych podawanych przez portal SteamDB wynika, iż 3 stycznia 2021 roku ustanowiony został jeszcze wyższy wynik.

Mowa tu bowiem o około 25,4 milionach użytkowników. Robi wrażenie. Oczywiście należy rozróżnić dwie kwestie. Podany rezultat to osoby, które były jedynie zalogowane do sklepu, a więc miały go odpalonego w tle lub przeglądały dostępne zasoby.

W jakąkolwiek produkcję grało „zaledwie” 7,4 miliona fanów cyfrowej rozrywki. Tu nie sposób wspomnieć o pobiciu jakiegokolwiek rekordu. Stało się to ostatnio 4 kwietnia 2020 roku, kiedy to ponad 8,2 miliona osób w coś grało.

steam rekordzik kolejny 2Źródło: SteamDB

Steam bije rekord za rekordem

Jak widać, Steam staje się coraz popularniejszy i praktycznie kilka razy w roku możemy natknąć się na wieści o nowych rekordach. Oczywiście teraz dzieje się to nieco szybciej i dynamiczniej ze względu na nagromadzenie wielu wydarzeń.

Do wzrostu zainteresowania grami przyczyniła się chociażby pandemia koronawirusa, która praktycznie wymusiła u wielu użytkowników pobyt w domu, a co za tym idzie – znalazło się nieco więcej wolnego czasu. Nie należy także zapominać o premierze Cyberpunka 2077 oraz zimowej wyprzedaży.

Źródło: SteamDB / Foto. Valve 

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.