Samsung i Apple z kolei nieustannie zajmują pierwsze i drugie miejsce pod względem udziału w rynku – stanowią odpowiednio 17 oraz 16 procent branży. Obie spółki poniosły jednak straty względem poprzedniego roku, co według analityków jest skutkiem zbyt wysokich cen. Apple spadło o 2 punkty procentowe, a Samsung o 1 punkt procentowy.
Dane firmy Gartner pozwalają też zauważyć, że Apple sprzedało w czwartym kwartale 2018 roku „zaledwie” 64,5 milionów iPhone’ów, czyli o 12 procent mniej aniżeli w tym samym okresie 2017 roku. Badacze twierdzą, że ta sytuacja sprzedażowa może być coraz gorsza jeżeli czołowi producenci się nie opamiętają.
Jeden z twórców przedstawionych danych uważa, że flagowe telefony Huawei mają funkcje, które można znaleźć we flagowych smartfonach Samsunga i Apple i są przy tym zdecydowanie tańsze. Za przykład podany został Galaxy Fold, którego początkowa cena wynosić będzie blisko 2000 dolarów – analitycy twierdzą, że koszt tego urządzenia może być zbyt wysoki, aby przyciągnąć odpowiednią liczbę nabywców.
Źródło: CNBC