Tik Tok rośnie w siłę dzięki uruchomionej po cichu wersji Lite

Piotr MalinowskiSkomentuj
Tik Tok rośnie w siłę dzięki uruchomionej po cichu wersji Lite

Pomimo niezbyt dobrej sławy, aplikacja TikTok nieustannie zyskuje coraz większą liczbę użytkowników na całym świecie. Twórcy programu mają ambitny plan polegający w głównej mierze na globalnej ekspansji tego przedsięwzięcia – w osiągnięciu tego celu ma pomóc odchudzona wersja TikTok.

Tak naprawdę deweloperzy opublikowali wersję Lite nie robiąc wokół niej jakiegoś dużego medialnego szumu. Wydawać się by więc mogło, że aplikacja ta nie osiągnęła jeszcze dużego sukcesu i będzie raczej marketingową porażką – nic bardziej mylnego. Odchudzoną edycję popularnej aplikacji pobrało już na całym świecie blisko 12 milionów osób.

Warto wspomnieć, że firma odpowiedzialna za tę edycję podzieliła projekt na dwa oddzielne programy. Pierwszy z nich swoją premierę miał 6 sierpnia 2018 roku i na początku obecny był wyłącznie w Tajlandii. Teraz swoim zasięgiem obejmuje inne państwa azjatyckie, jak na przykład Wietnam, Malezja i Filipiny. Według szacunków Tik Tok lite (tak, małe „l”) pobrano 5 milionów razy.

Tik Tok Lite (druga aplikacja, tym razem pisana dużą literą) zadebiutowała z kolei 1 listopada 2018 roku i można z niej korzystać w takich państwach jak Indie, Brazylia czy Rosja. Swój debiut miała również w Egipcie, Brazylii, Algierii, Tunezji, Ekwadorze, RPA, Dominikanie, Gwatemali, Kenii, Kostaryce, Salwadorze, Nigerii, Angoli i Ghanie. Tę odsłonę zainstalowało u siebie około 7,1 milionów użytkowników.

Jak widać, Tik Tok Lite przeznaczony jest na niezbyt oczywiste rynki i zapewne tam będzie przynosił największe zyski. Niewykluczone jednak, że twórcy zdecydują się na rozwój tego projektu i wprowadzą go również na europejski rynek. Lżejsza wersja waży (jak to w przypadku na przykład Facebook Lite czy Messenger Lite) około 10 MB.

Źródło: TechCrunch

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.