TikTok odrzucił propozycję kupna przez Microsoft. Co dalej?

Piotr MalinowskiSkomentuj
TikTok odrzucił propozycję kupna przez Microsoft. Co dalej?
{reklama-artykul}TikTok (czy raczej firma ByteDance) nie ma ostatnio łatwego życia. Amerykański rząd – z Donaldem Trumpem na czele – próbuje za wszelką cenę odebrać aplikację Chińczykom. Niedługo taki scenariusz może stać się rzeczywistością. W ostatniej chwili doszło jednak do pewnego zwrotu akcji – usługi nie kupi Microsoft tylko… Oracle.

TikTok mówi nie Microsoftowi. Czas na Oracle

Na oficjalnym blogu giganta z Redmond ukazało się oświadczenie, z którego wyczytać możemy:

ByteDance poinformowało nas dzisiaj, że nie będzie sprzedawać akcji firmie Microsoft. Jesteśmy przekonani, że nasza propozycja byłaby dobra dla użytkowników TikTok. Jednocześnie chroniłaby interesy bezpieczeństwa narodowego. Specjalnie po to wprowadziliśmy znaczące zmiany, aby zapewnić, że usługa spełnia najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa, prywatności oraz zwalczania dezinformacji. Zasady te jasno przedstawiliśmy w sierpniowym oświadczeniu. Nie możemy się doczekać, kiedy zobaczymy, jak usługa ewoluuje we wszystkich tych obszarach.

tiktok oracle 1Źródło: TikTok

Co dalej? Jak informuje Washington Post – najprawdopodobniej TikTok przejdzie w ręce firmy Oracle. Sprawa jest o tyle interesująca, że umowa ma rzekomo obejmować również przeniesienie siedziby firmy ByteDance do USA. Wtedy też spółka nie byłaby zależna od chińskiego prawa, co w teorii zlikwidowałoby zarzuty amerykańskiego rządu.

Zarówno Oracle, jak i ByteDance, nie wydały w tej sprawie jeszcze żadnego oświadczenia, więc mówimy jedynie o nieoficjalnych przeciekach. Co ciekawe, prezes Oracle (Larry Ellison) powiązany jest z Donaldem Trumpem. Stąd też rodzi się zaskoczenie odnośnie decyzji o nawiązaniu współpracy.

Na razie jednak musimy poczekać na stanowisko korporacji.

Źródło: Washington Post / Foto. TikTok

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.