Wykonywane misje nie będą miały ograniczeń czasowych, jednak mogą pojawić się wyjątki w przypadku misji fabularnych – pojawi się wówczas stosowny komunikat na ekranie. Z dodatkowych mini-gier znajdzie się m.in. możliwość wzięcia udziału w bijatyce na pięści w karczmach, a także wyścigi łodzią i konno. Skoro już mowa o koniach, to w trakcie eksploracji świata będziemy mogli w dowolnym momencie przywołać swojego wierzchowca. Oprócz możliwości poruszania, koń przenosić będzie również nasze sakwy, dzięki czemu będziemy mogli przenosić więcej przedmiotów.
System walki niejednokrotnie wymusi używanie mikstur – np. na ostrze miecza w celu skuteczniejszych ataków. Mikstury stosowane będą teraz w trakcie walki, a nie przed – teraz wystarczą na kilka pojedynków. Potwierdzono również brak automatycznego skalowania poziomu trudności przeciwników do poziomu Geralta. Oznacza to, że będziemy mogli teoretycznie już na początku przygody wyruszyć w dowolnym kierunku świata, jednak na określonych terenach przeciwnicy będą zbyt silni, aby rozprawić się z nimi od razu. Wymusi to zatem ostrożne zwiedzanie nowych rejonów. Wiadomo również, że bohater nie będzie mógł zabierać broni pokonanym przeciwnikom.
System walki niejednokrotnie wymusi używanie mikstur – np. na ostrze miecza w celu skuteczniejszych ataków. Mikstury stosowane będą teraz w trakcie walki, a nie przed – teraz wystarczą na kilka pojedynków. Potwierdzono również brak automatycznego skalowania poziomu trudności przeciwników do poziomu Geralta. Oznacza to, że będziemy mogli teoretycznie już na początku przygody wyruszyć w dowolnym kierunku świata, jednak na określonych terenach przeciwnicy będą zbyt silni, aby rozprawić się z nimi od razu. Wymusi to zatem ostrożne zwiedzanie nowych rejonów. Wiadomo również, że bohater nie będzie mógł zabierać broni pokonanym przeciwnikom.
Źródło: CD Projekt Red