To już 18 akcja serwisowa Tesla tylko w tym roku oraz trzecia w tym miesiącu.
Problem z oprogramowaniem w samochodach Tesla
Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego wezwał właścicieli samochodów Tesla Model 3 MY 2023 oraz Tesla Model Y MY 2020-23 do niezwłocznego wzięcia udziału w akcji serwisowej związanej z oprogramowaniem. Zgodnie z ogłoszeniem, pojazdy mogą doświadczać problemów ze świeceniem tylnych świateł z powodu wady oprogramowania. W raporcie widnieje informacja, że pojazdy z usterkami mogą losowo włączać i wyłączać tylne światła po jednej lub obu stronach pojazdu, co może potencjalnie zwiększać ryzyko kolizji. Sprawa jest jak widać dość poważna.
Losowe włączanie i wyłączanie się świateł jest rzekomo wynikiem awarii oprogramowania układowego, która prowadzi do fałszywego wykrywania usterek podczas sekwencji rozruchu pojazdu. Na podstawie opisu błędu zawartego w raporcie, bug nie ma wpływu na światła hamowania, światła cofania ani kierunkowskazy.
Akcja serwisowa obejmuje dokładnie 321 628 samochodów i na szczęście da się ją przeprowadzić samodzielnie, poprzez aktualizację oprogramowania samochodu. Wszystkie zostały zidentyfikowane na podstawie daty produkcji, konfiguracji i wersji oprogramowania układowego. Wersje oprogramowania Tesli od 2022.28 do 2022.40.4 zostały zidentyfikowane jako wadliwe. Najnowsza wersja, 2022.40.4.1, wydaje się być wolna od błędów. Jeśli macie ją w swoim pojeździe, nie macie się czym martwić.
Są też poważniejsze problemy
Najpoważniejsza z trzech akcji serwisowych Tesla w tym miesiącu dotyczy problemów z kalibracją i uruchomieniem poduszki powietrznej pasażera z przodu. Dotyczy ona niemal 30 000 aut. Zgodnie z opisem raportu, kalibracja modułu kontroli bezpieczeństwa w niektórych pojazdach Model X z lat 2021-2023 może spowodować wyzwolenie poduszki powietrznej w sposób nieprawidłowy podczas zderzenia przy małej prędkości.
Źródło: NTHSA