Nad tą nową przeglądarką prawdopodobnie pracuje… Amazon. Świadczy o tym ankieta, którą gigant niedawno porozsyłał wybranym użytkownikom.
Amazon i przeglądarkowe plany?
Wspomniana ankieta zawiera bardzo szczegółowe pytania. Na przykład, w kilku pytaniach umieszczono funkcje przeglądarki, a użytkownik ma w ramach odpowiedzi zaznaczyć, jak bardzo dane funkcje są dla niego istotne. Amazon pyta ankietowanych też o to, jakich platform używają najczęściej, z jakiej przeglądarki internetowej korzystają najczęściej i jak dużo czasu spędzają przy przeglądarce na komputerze.
Hmm, is Amazon thinking about making a web browser? I’m not sure how else this could be interpreted. @DanaMattioli pic.twitter.com/TNwgIa37qT
— Nicholas De Leon (@nicholasadeleon) March 13, 2023
W szczególności na potencjalne plany Amazonu wskazuje pytanie, w którym gigant prosi użytkowników o to, aby wyobrazili sobie, że na rynku dostępna jest jego nowa przeglądarka. W odpowiedzi na pytanie użytkownicy mają zaznaczyć funkcje, o których chciałby wiedzieć najwięcej przed wypróbowaniem przeglądarki. Wiele o zamiarach Amazonu mówi też wstęp do ankiety.
„Chcielibyśmy poprosić o Twój udział w krótkiej, 5-minutowej ankiecie o przeglądarkach internetowych. Pragniemy zrozumieć, co nasi klienci cenią w obecnych internetowych przeglądarkach i w jaki sposób ich zdaniem te przeglądarki mogłyby zostać udoskonalone. Wypełniając ankietę, przyczynisz się do rozwijania innowacji, które poprawią doświadczenia płynące z przeglądania sieci milionom ludzi z całego świata.”, czytamy.
tip @Techmeme pic.twitter.com/IhdiDR5Iq9
— Nicholas De Leon (@nicholasadeleon) March 14, 2023
Ruch, który ma sens
Rynek przeglądarek internetowych od lat wygląda w zasadzie tak samo. Google Chrome jest absolutnie najpopularniejszą przeglądarką i nie zagroził jej nawet Microsoft Edge przeniesiony na silnik Chromium. Aby coś się na tym rynku zmieniło, musi nastąpić prawdziwy przełom. Kto wie, może debiut przeglądarki Amazonu będzie właśnie tym przełomem.
Nic dziwnego, że Amazon rozważa stworzenie własnej internetowej przeglądarki. Z pewnością pomogłaby mu ona w rozwoju jego systemów reklamowych, powiązanych z ekosystemem Amazon Prime, w tym Zakupami Amazon czy Prime Video.
Warto jednak wspomnieć, że Amazon nie po raz pierwszy wkracza na rynek internetowych przeglądarek. W 2011 roku udostępnił on bowiem przeglądarkę Silk. Ta była dostępna na urządzeniach Kindle Fire i Fire Phone, a w 2017 roku trafiła na Fire TV, ale nigdy nie trafiła na desktopy. Być może potencjalna desktopowa przeglądarka Amazonu także będzie znana jako Amazon Silk. Poczekamy, zobaczymy.
Źródło: Gizmodo, fot. tyt. Canva