AMD FSR (FidelityFX Super Resolution)
FidelityFX Super Resolution to zaawansowana technologia przestrzennego skalowania obrazu, która wykorzystuje specjalny algorytm analizujący obraz źródłowy, aby odtworzyć go w wyższej rozdzielczości, a następnie wzmocnić szczegółowość tekstur i poprawić jakość. FSR jest obsługiwane przez ponad 100 modeli układów graficznych i procesorów AMD, a także przez szereg produktów NVIDIA.
Ponad 40 deweloperów gier zadeklarowało integrację FSR w swoich grach i silnikach. Już teraz technologia ta jest dostępna w siedmiu tytułach: Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt, 22 Racing Series oraz Terminator: Resistance and The Riftbreaker. Jeszcze przed końcem 2021 roku technologia zagości m.in. w Far Cry 6 i DOTA 2. O łatwości implementacji niechaj świadczy fakt, iż pojedynczemu deweloperowi zajmuje ona ok. 2 godziny.
Jak działa AMD FSR w porównaniu do NVIDIA DLSS? Pierwsze testy przeprowadzone przez kanały Linus Tech Tips oraz Gamers Nexus sugerują, że AMD jest na podobnym etapie, na jakim NVIDIA była z DLSS 1.0. Jednym słowem: efekty widać, ale nie zawsze są one piorunujące. Skalowanie w trybie najwyższej wydajności zauważalnie rozmywa grafikę, choć odczuwalnie zwiększa oczywiście liczbę klatek. Nie od razu Kraków zbudowano. AMD zapewne z czasem usprawni swoje rozwiązanie.
Źródło: AMD, YouTube