DirectStorage 1.2 także dla HDD
Firma Microsoft opublikowała na swój blogu dla deweloperów post, w którym niespodziewanie chwali się zaimplementowaniem do API DirectStorage 1.2 wsparcia dla wciąż używanych przez graczy dysków talerzowych. Podczas gdy DirectStorage wcześniej wykorzystywał tryb niebuforowany do przekazywania danych z dysków SSD do GPU tak szybko, jak to tylko możliwe, teraz obsługuje on tryb buforowany dla starszych dysków twardych.
Złe wieści polegają na tym, że wdrożenie technologii do gier stoi po stronie deweloperów. Będą oni mogli dzięki API włączyć specjalny tryb dla gier instalowanych na wolniejszych dyskach mechanicznych. Dzięki temu gracze powinni odczuć skrócenie czasu wczytywania się na przykład poziomów w grach.
Microsoft w DirectStorage 1.2 poprawił również dekompresję tekstur GPU, przyspieszając ją. Dekompresja GPU została po raz pierwszy wprowadzona w wersji 1.1 DirectStorage pod koniec zeszłego roku – pozwala ona grom na przeniesienie pracy potrzebnej do dekompresji zasobów na kartę graficzną zamiast na procesor.
Do tej pory DirectStorage wdrożono w… jednej grze. W Forspoken implementacja DirectStorage skróciła czas wczytywania aż o około 30 procent.
DirectStorage – różnice
Przypominam, że są różnice między implementacją DirectStorage w systemie Windows 10 i Windows 11. Dotyczą stosu pamięci – w Windows 11 DirectStorage korzysta ze zaktualizowanego stosu pamięci masowej systemu operacyjnego, mogąc dzięki temu odblokować pełny potencjał technologii. Nieoficjalnie DirectStorage da się uruchomić nawet na Windows 7. Nie testowaliśmy jednak działania funkcji na tym OS-ie.
Źródło: Microsoft