22 października 2021 roku na Canal+ swoją premierę miało The Office PL, czyli polska wersja kultowego serialu The Office. Atmosfera przed jej debiutem była delikatnie mówiąc średnia. Fani brytyjskiej i amerykańskiej wersji produkcji wieszali na niej psy już na podstawie zwiastuna – sam przyznam, że patrząc nań miałem pewne obawy. Jako miłośnik The Office US postanowiłem wykupić miesięczny abonament Canal+ Online specjalnie po to, aby przekonać się, czy The Office PL będzie taki straszny, jak niektórzy go malują. No dobra, tak naprawdę wydałem 20 złotych (cena regularna to 45 złotych) za miesięczną subskrypcję usługi również po to, aby zobaczyć w akcji znajomą grającą jedną z głównych ról w The Office PL i obejrzeć na VOD koncert Maty na Lotnisku Bemowo. Finalnie byłem miło zaskoczony polskim serialem i rapsami, a rozgoryczony działaniem Canal+ Online.
Canal+ Online to bubel
Na początek wypada skomentować cenę. Cena Canal+ w pakiecie podstawowym to 20 złotych za pierwszy miesiąc i 45 złotych za każdy kolejny. W razie niewyrażenia zgód marketingowych za każdy miesiąc zapłacicie 5 złotych więcej. Można wybrać droższy pakiet, na przykład z Netflix lub z HBO, które są odpowiednio większym wydatkiem. Dla porównania, Amazon Prime kosztuje 49 złotych za rok, a w cenie dostaje się całą masę miłych bonusów. Netflix? W planie Standard to 43 złote miesięcznie. HBO GO? 25 złotych miesięcznie. Canal+ Online dobrze się ceni. Czy słusznie?
Pozwólcie, że zupełnie przemilczę ofertę serialową, filmową i sportową, gdyż te schodzą na któryś plan przy tym, jak działa – czy raczej: jak nie działa – aplikacja. Od razu zaznaczę, że przewertowałem internetowe fora i nie jestem jedynym, u którego apka działa FATALNIE.
The Office PL zaczęliśmy oglądać na telewizorze, a konkretnie na podłączonym doń urządzeniu NVIDIA Shield. Pobraliśmy aplikację Canal+, uruchomiliśmy serial, by po kilku minutach zderzyć się z błędem Upes_187. Okej, błędy się zdarzają. Wczytaliśmy serial na nowo i… aplikacja nie zapamiętała momentu, w którym przerwano seans. Minęło kolejne kilka minut i znowu błąd. Upes_187. Stwierdziłem, że musi to być problem łącza internetowego, które być może jest zrywane.
Zainstalowałem apkę Canal+ na smartfonie, przeniosłem się pod sam router, włączyłem Wi-Fi, włączyłem serial (tak, znowu apka nie zapamiętała, w którym momencie skończyłem) i… po kilku minutach moim oczom ponownie ukazał się błąd Upes_187. Szlag. Może narzędzie bardzo nie lubi mojej sieci Wi-Fi? Włączyłem dane pakietowe. I nie zgadniecie co. Błąd Upes_187.
Tutaj pozwolę sobie na małe wtrącenie. O ile aplikacja Canal+ pozwala zmieniać jakość wideo w trakcie korzystania z połączenia Wi-Fi, to na danych pakietowych nie daje takiej możliwości. Wymusza wtedy najniższą jakość wideo, która na ekranie Huawei P30 Pro wygląda tak, jakby materiał odtwarzany był w rozdzielczości 36p. Nie, nie 360p, 36p. Serio, tego się nie da oglądać. Drodzy przedstawiciele Canal+, dlaczego?
[Aktualizacja]: Jeden z czytelników w komentarzach zwrócił uwagę na to, że da się odblokować ustawienia rozdzielczości podczas korzystania z apki Canal+ na danych pakietowych. Wystarczy wejść w ustawienia -> Ustawienia Canal+ i wyłączyć opcję „ogranicz jakość wideo podczas korzystania z sieci 3G/4G. Zbyt intyuicyjne to nie jest, ale… jest. 🙂
W mojej frustracji nie jestem odosobniony
Okazało się, że błąd Upes_187 na Canal+ Online jest zmorą nie tylko moją, ale także innych internautów. Na forum satkurier.pl widzę wiele wpisów rozżalonych osób, które nie mogą normalnie korzystać z serwisu. Błąd pojawia się na tyle często, że uniemożliwia oglądanie materiałów wideo i odbiera całą przyjemność z rozrywki. Prawdopodobnie wynika z którejś aktualizacji. Prawdopodobnie, bo doświadczają go osoby z różnymi wersjami apki.
Koncert Maty obejrzałem finalnie z 7-8 przerwami, natomiast komunikat o błędzie torpedował oglądanie każdego odcinka The Office PL dwu lub nawet trzykrotnie. Ostatecznie dałem sobie spokój z oglądaniem serialu, bo seans zamiast dawać pozytywne emocje tylko mnie denerwował.
Canal+, powinniście zwracać pieniądze konsumentom. Wasza usługa nie jest obecnie warta nawet jednej złotówki. Kiedy wydacie aktualizację? Problem występuje nie od dziś, ani nie od wczoraj i doskonale o nim wiecie. Co zaproponujecie konsumentom w zamian za ich nerwy i zmarnowany czas?
[Aktualizacja]: Działanie apki Canal+ i Upes_187. Polski oddział reaguje
Źródło: mat. własny