Apple Music wystartowało pod koniec czerwca. Amerykańska firma oferowała wszystkim użytkownikom 3-miesięczny darmowy okres próbny, bez żadnych zobowiązań. Październik jest zatem dopiero pierwszym miesiącem, w którym niektórzy musieli wysupłać kilka dolarów z portfela. Część z nich z pewnością zapomniała anulować subskrypcji, a ta została przedłużona automatycznie.
Czy zatem 6,5 mln płacących użytkowników to duża liczba? Zważając na fakt, że usługa powstała kilka miesięcy temu, z pewnością tak. Z drugiej jednak strony Apple posiada taką markę, że można się było spodziewać znacznie lepszego wyniku.
Do największego konkurenta – Spotify, wciąż dużo brakuje. Usługa ta posiada obecnie ponad 20 mln płacących subskrybentów. Wraz z darmowymi kontami możemy się doliczyć aż 70 mln użytkowników. Jest to jednak wynik budowany przez lata, choć nie ulega wątpliwości, że największy wzrost serwis zanotował w ostatnich 2-3 latach.
Źródło: The Verge