Już na wstępie prowadzący konferencję przyznał, że Apple Music zmieni sposób, w jaki będziemy postrzegać muzykę. Sama usługa składa się z dwóch podstawowych komponentów.
Pierwszy z nich to możliwość streamowania utworów muzycznych z biblioteki iTunes. Każdy utwór, który teraz jest dostępny w zasobach iTunes, będzie można odtwarzać w ramach usługi (także offline). Apple będzie oczywiście oferować specjalnie przygotowane playlisty i rekomendacje dobrane pod konkretną osobę.
Integralną częścią usługi jest nowa aplikacja muzyczna, w której znajdziemy sekcję „Dla Ciebie”. To właśnie tam wylądują wszelkiego rodzaju propozycje muzyczne, dobrane na podstawie historii wcześniejszych odtworzeń i naszego gustu. Apple dodaje, że o proponowanych utworach będą decydować nie tylko algorytmy, ale również ludzie, „którzy kochają muzykę”.
Apple Music to także szersza interakcja artystów z ich fanami. Muzycy i wykonawcy będą mogli za pośrednictwem serwisu dzielić się swoimi zdjęciami, materiałami wideo czy chociażby tekstami piosenek. Fani mogą natomiast komentować te treści i udostępniać je na portalach społecznościowych.
Drugim komponentem Apple Music będzie Beats 1 – autorska stacja radiowa, dostępna wyłącznie za pośrednictwem usługi Apple. Rozgłośnia będzie nadawać 24 godziny na dobę, oferując zróżnicowaną muzykę i audycje prowadzone przez DJ-ów z całego świata – Zane Lowe, Ebro Darden czy Julie Adenuga.
Apple Music otrzymało również lepszą integrację z Siri. Użytkownicy mogą teraz za pomocą komendy głosowej uruchomić wybrany utwór muzyczny czy chociażby gatunek muzyczny.
Apple Music zostanie uruchomione 30 czerwca w ponad 100 krajach na całym świecie. Cena za usługę wynosi 9,99 dolarów miesięcznie, jednak każdy użytkownik otrzyma 3-miesięczny darmowy okres próbny. Co ciekawe, usługa będzie dostępna nie tylko na iOS i Mac OS X, ale również na Androidzie oraz Windows Phone.
Źródło: Neowin