Wobec takiej odpowiedzi klientów, nie dziwi zaskoczenie Steve’a Jobsa, który stwierdził, że Apple jest „zdumione niesamowitą reakcją na powstanie Mac App Store.” Jako powód dyrektor Apple podaje wysokiej jakości aplikacje oraz przejrzysty interfejs sklepu.
Jakość usług online App Store wpływa także na dobre wyniki zewnętrznych producentów aplikacji. Dla przykładu, firma Evernote, twórca oprogramowania typu time-tracking potroiła liczbę ściągnięć aplikacji dzięki panelowi Apple.
Richard Gaywood na swoim blogu o Apple podzielił się spostrzeżeniami na temat serwisu. Wśród aplikacji dominują gry (stanowią one 1/3 wszystkich programów). Ceny większości aplikacji wynoszą poniżej 5 dolarów, nieco mniej niż 100 aplikacji jest dostępnych jako bezpłatne, a nieco ponad 300 kosztuje od 10 do 50 dolarów. Zdaje się, że sklep jest na tyle dobrze pomyślany, że tysiące użytkowników może tutaj wygodnie zamówić niedrogie aplikacje. Klienci „bardziej wymagający” także nie odejdą z kwitkiem…
Źródło: PCMag