Dowód na to znajdziemy we wskazówkach dla deweloperów App Store. Wcześniej było w nich napisane, że „aplikacje nie powinny bezpośrednio, bądź pośrednio oferować wysyłania innym płatnej zawartości wewnątrz aplikacji, dodatków, ani zużywalnych przedmiotów w formie prezentu„. Teraz zmieniono to i aplikacje mogą oferować taką opcję. Dodano również dopisek, że zwrotu takiego prezentu może dokonać jedynie ten, kto go zakupił i nie może być on w żaden sposób wymieniony.
Darmowe gry nigdzie się nie wybierają – cały czas są bardzo popularne i bardzo, bardzo dochodowe. Apple dostaje spory udział ze sprzedaży zawartości w aplikacjach takich jak na przykład Fortnite, albo PUBG Mobile. Dlatego też, jeżeli dodanie możliwości kupowania dodatków – czy to istotnych funkcji aplikacji, czy to skórek do gier – swoim przyjaciołom zwiększy ich sprzedaż, Apple jedynie na tym zyska.
Póki co nie wiemy jak to będzie wyglądać. W tej chwili menu przy aplikacjach w App Store wygląda tak, jak do tej pory – po rozwinięciu go przy darmowej appce mamy opcje udostępnienia jej i zobaczenia innych aplikacji danego programisty. Przy płatnych programach widnieje dodatkowo opcja kupienia jej jako prezent. Nie ma nadal żadnej możliwości zakupu zawartości z aplikacji w formie podarunku.
Źródło: The Verge