Jak widzicie, w przypadku wyszukiwania hotelu, Asystent podsuwa promowane usługi pozwalające zarezerwować pokój.
Zobacz również: Od teraz wyniki wyszukiwania Asystenta Google będą bardziej szczegółowe i estetyczniejsze
Nie jest to jednak nagła zmiana. Według doniesień użytkowników, reklamy były testowane już wcześniej. W lutym jeden z nich donosił, że przy stawianiu aplikacji różnego rodzaju pytań, ta często raczy go reklamami.
Have you noticed that Google is pushing ads results in the voice assistant? @rustybrick @bill_slawski pic.twitter.com/VymSVGn4fx
— Gennaro Cuofano (@fourweekmba) 13 lutego 2019
Google odpowiedziało, ale oczywiście nie było to nic konkretnego: „Zawsze testujemy nowe sposoby poprawy doświadczenia na telefonach, ale nie mamy teraz nic konkretnego do ogłoszenia„.
Miejmy nadzieję, że gigant z Mountain View nie postanowi zarabiać na Asystencie w sposób, który będzie przeszkadzać użytkownikom. O ile takie mało inwazyjne reklamy w wynikach wyszukiwania są akceptowalne, o tyle szczerze nie mam najmniejszej ochoty zostać uraczonym reklamami w formie głosowej.
Źródło: Android Police