Auchan pozwoli na niewypakowywanie produktów z koszyka w celu przeskanowania. Możliwość taka stanie się dostępna dzięki funkcji Scan&Go dla klientów lojalnościowych z aplikacją sieci hipermarketów. Użytkownicy przy pomocy smartfona mogą zeskanować produkt przed włożeniem do koszyka, a następnie skorzystać z kodu QR, ktory wyświetli się na wyświetlaczu kasy samoobsługowej.
Aplikacja Auchan otrzyma nową usługę Scan&Go
Masz ograniczony budżet i zmęczony jesteś ciągłym sumowaniem cen produktów? Nie lepiej by było, aby jakiś program automatycznie zliczał zawartość Twojego fizycznego koszyka po zdjęciu przedmiotu ze sklepowej półki? Jeśli zgadzasz się z tymi stwierdzeniami, wówczas sieć Auchan wprowadza do swoich sklepów ciekawe rozwiązanie. Jest nim Scan&Go.
Auchan wdraża do swojej aplikacji wspomnianą usługę Scan&Go. Dzięki niej klienci lojalnościowi popularnej sieci nie będą już musieli wykładać produktów po dotarciu do wyjścia ze sklepu. Zamiast tego przy pomocy smartfona zeskanują kod kreskowy każdego produktu. Program natomiast będzie automatycznie zliczać ceny i umożliwi szybkie zapłacenie za ściągnięte rzeczy ze sklepowych półek. Wystarczy, że klient na końcu zeskanuje kod QR przy pomocy kasy samoobsługowej.
Mała dostępność usługi Scan&Go
Niestety dostępność usługi Scan&Go zależy od punktu. Nie każda kasa samoobsługowa wspiera nowe rozwiązanie sieci Auchan. Na ten moment klienci mogą skorzystać z tej funkcji w zaledwie dwóch sklepach w Warszawie:
- Auchan Broniewskiego,
- Auchan Pokorna.
Do końca tego roku Scan&Go stanie się dostępne dla kolejnych zaledwie siedmiu punktów w:
- Piasecznie w Warszawie,
- Ursynowie w Warszawie,
- Woli w Warszawie,
- Centrum Handlowym Manufaktura w Łodzi,
- Centrum Handlowym na Kruszwickiej w Bydgoszczy,
- sklepie na Al. Pokoju w Krakowie.
Nam pozostaje liczyć na sukces nowej usługi i jej rozpowszechnienie. Aktualnie nie zapowiada się m.in. na jej problemy techniczne czy inne wady. Klienci nie będą tracili czasu na wykładanie towaru czy skanowanie produktów dopiero przy stanięciu przy kasie samoobsługowej. Zwyczajnie uzyskają lepszą kontrolę nad procesem zakupowym. Stałe monitorowanie procesu zakupowego może zmniejszyć liczbę ewentualnych pomyłek. W końcu bywa on męczący w takich miejscach jak Auchan, gdzie zazwyczaj kupuje się więcej rzeczy. Z tego względu mogą się one zdarzyć każdemu.
Scan&GO to kolejna z proponowanych naszym klientom innowacyjnych ścieżek zakupowych, łącząca świat zakupów stacjonarnych z rozwiązaniami cyfrowymi. To także kolejny krok w digitalizacji naszej sieci, którą od lat konsekwentnie realizujemy tworząc nasz sprzedażowy ekosystem w modelu omnichannel. […] iczymy, że także w przypadku usługi Scan&Go klienci docenią możliwość zrobienia zakupów w sposób nowoczesny, szybki, wygodny i wysoce spersonalizowany. – Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki, Konceptów, Klienta ,Data ,SI w Auchan Retail Polska.
Najprawdopodobniej sukcesywnie będzie rosnąć liczba punktów, które będą obsługiwać usługę Scan&Go. W końcu pojawiła się ona (według sieci Auchan) dzięki dobremu przyjęciu sklepu Auchan Go.
Źródło: Auchan / Grafika otwierająca: Unsplash @Simon Kadula