Gdy próbowałem dziś o poranku uzyskać dostęp do aplikacji Santander Bank Polska, zauważyłem, że narzędzie nie działa. Szybko okazało się, iż problem nie dotyczy wyłącznie mojego urządzenia. 19 lipca 2024 roku klienci Santander Bank Polska doświadczają poważnych problemów z dostępem do bankowości elektronicznej i aplikacji mobilnej. Pokazuje to liczba raportów w serwisie Downdetector.
Awaria Santander Bank Polska
Wielu klientów Santander Bank Polska napotyka dziś na utrudnienia w korzystaniu z usług bankowych. Awaria mająca swój początek w okolicach godziny 7:30 objęła zarówno bankowość internetową, jak i aplikację mobilną, uniemożliwiając wykonywanie przelewów, sprawdzanie stanu konta czy dostęp do historii transakcji.
Chociaż Santander Bank Polska nie podał oficjalnej przyczyny awarii, najprawdopodobniej są to problemy techniczne związane z infrastrukturą informatyczną banku. Tego typu awarie mogą być spowodowane przeciążeniem systemów, błędami w oprogramowaniu lub atakami hakerskimi. W sieci znaleźliśmy tylko wpis na fanpage’u banku na Facebooku, gdzie czytamy, że „nie działa infolinia, video oraz czat”.
- Pobierz: Santander mobile (Android)
- Pobierz: Santander mobile (iOS)
Niektórzy raportują nawet, że awaria w Santander Bank Polska sprawiła, że nie działają płatności kartą.
Aż 81 procent zgłoszeń na Downdetector dotyczy awarii płatności kartą, 12 procent logowania do bankowości internetowej, a 7 procent donosi o nie działającej aplikacji mobilnej. Oczywiście problemy te mogą występować i najczęściej występują łącznie. Problemy nie są jednak identyczne w przypadku każdego internauty.
Gdy tylko dowiemy się, co było przyczyną awarii, zaktualizujemy wpis.
Źródło: mat. własny