W przeciwieństwie do poprzedniej odsłony, kampania dla jednego gracza ma bardziej skupiać się na bohaterach i towarzyszących im emocjach. Będzie również bardziej rozbudowana i dłuższa, w czym pomóc ma więcej nieliniowych aspektów. W przypadku wersji PC, wymagania sprzętowe mają być podobne do Battlefield 3, choć w tej sprawie nie padły szczegółowe dane. Wiadomo również o braku wsparcie dla Oculus Rift w dniu premiery, jednak kwestia ta może być rozważona w terminie późniejszym.
Battlefield 4 pojawi się na rynku 29 października na PC, PlayStation 3 i Xbox 360. Wersje na PlayStation 4 oraz Xbox One zostaną wydane w terminie późniejszym.
Sporych zmian doczekają się również mapy. Prezentowana na targach E3 mapa Seize of Shanghai imponowała rozmiarami, a jednak jak się okazuje, zaliczana jest do średnich rozmiarów. Z kolei system zniszczeń będzie zbliżony do tego z Bad Company 2. Potwierdziła się przy okazji informacja o możliwości wyłączenia prądu, w celu zaskoczenia przeciwników w ciemności lub zablokowania windy. Podobnie jak poprzednio, gra wymaga logowania poprzez system Battlelog (zarówno PC jak i konsole). Ponadto Tryb Dowódcy będzie współpracował z tabletami. Ulubiona mapa o nazwie Operacja Metro również wróci, nie wiadomo jednak czy w wersji podstawowej, czy w DLC.
Battlefield 4 pojawi się na rynku 29 października na PC, PlayStation 3 i Xbox 360. Wersje na PlayStation 4 oraz Xbox One zostaną wydane w terminie późniejszym.
Źródło: BF4Talk, Machinima