Chrome 18: bezpieczeństwo i lepsza wydajność grafiki

RafkoSkomentuj
Chrome 18: bezpieczeństwo i lepsza wydajność grafiki
W nowej wersji przeglądarki dodano obsługę renderowania obrazu 2D Canvas z akceleracją GPU na systemach Windows i Mac OS X. Według twórców, akceleracja GPU wpływa na poprawienie ogólnej wydajności aplikacji internetowych naładowanych graficznie, dzięki czemu animacje i gry korzystające z Canvas, „działają szybciej i płynniej”. Starsze systemy nie mogą skorzystać z akceleracji GPU w Chrome. Przeglądarka wyświetla zawartość 3D przy użyciu oprogramowania SwiftShader, które Google licencjonuje od TransGaming.

Ponadto, nowa wersja zamyka dziewięć luk w zabezpieczeniach, z których trzy zostały ocenione jako luki „wysokiego ryzyka”. Chodzi o błędy dotyczące SVG, OpenType Sanitizer i uszkodzenia pamięci w Skia. Udało się zamknąć pięć luk o średnim priorytecie, wśród których są m.in. błędy cross-site scripting (XSS), błąd dotyczący weryfikacji certyfikatu proxy oraz problem z silnikiem V8 JavaScript. Zamknięto także lukę o niskim priorytecie, która została wykryta podczas Pwn2Own przez hakera o ksywce „Pinkie Pie”.

W ramach programu nagród Chromium Security Vulnerability Rewards, Google wypłacił specjalistom 4000 dolarów za raportowanie luk. Dodatkowe 8000 dolarów wydano za wykrycie błędów zgłaszanych w trakcie trwania cyklu rozwojowego Chrome 18. Jak zwykle, więcej szczegółów na temat tych luk poznamy aż „większość użytkowników wprowadzi poprawki”.

Więcej informacji o stabilnych aktualizacjach można znaleźć we wpisie na blogu Chromium. Chrome można zaktualizować do wersji 18.0.1025.142 za pomocą wbudowanej funkcji aktualizacji.

Źródło: Neowin

Udostępnij

Rafko